Lyset lenge på i akvarium med kun planter?

Hei jeg har vært borte fra akvariumet i 3 dager med lyse på, gjør det mye skade for plantene i akvarium mitt?(ingen fisk)
Nei, men det kan hjelpe alger i å gro bra.
Det gikk nok bra, men kjøp en timer til lyset. Koster ikke stort, og på den måten får du slått lyset på og av automatisk. Planter liker at lys/mørke-intervallene er regelmessige, slik de er i naturen.

Og så slipper du å huske på det.

Stephan
hvor får man kjøpt en sånn timer? rimelig og bra
Og hvor lenge skal lyse være på? fra 12-21? har ikke mulighet til å slå på dagen holder det fra 16-21?
8-10 timer burde være greit ,billige timere får du hos Claes Ohlson
Papillon83
hvor får man kjøpt en sånn timer? rimelig og bra :) Og hvor lenge skal lyse være på? fra 12-21? har ikke mulighet til å slå på dagen holder det fra 16-21?

Har en billig fra CO selv. 80 kroner tror jeg.
en liten hvit sak med ett uttak på i begge mine kar,
Den var litt kronglete og skjønne i starten men så gikk det opp ett lys og instillingen gikk som smurt.

På min så måtte jeg bare huske å vente til den gikk tilbake til klokken selv når siste innstilling var gjort og ikke gjør som meg å trykke meny eller ok.

Funker kjempebra og kan stenges og startes selv om timeren er aktiv.

kjører vekselvis 9 og 11 timer frem til 23:00
Mulig det er dumt så sent men funker greit selv om det idielle hadde vært frem til 21:00 sikkert.
men vil jo se på kvelden også. *S*
Tusen takk til dere. Det er så mange hjelpsomme folk her. Stor takk til de som har laget og oppdaterer denne siden.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap