Potteplanter

Når man har kjøpt planter, og tatt dem med hjem, skal de stå i potten, eller bli tatt ut før man setter dem i akvariet?
Ta de ut av potten og fjern den "ullen" rundt røttene. Den fjernes lettest under rennende vann Hvis planten blir stående i akvarie med potten på, blir den ullen en illeluktende bakteriebombe etterhvert:/

Denne siden til Tropica er veldig bra når det gjelder planter, og litt mer om akvariedrift: Innplanting
Tusen takk for at du tar deg bryet med å svare en nybegynner som meg! Det setter jeg stor pris på!! Eneste er at det var veldig vanskelig å få plantene til å holde seg på bunnen. Hva fester man dem med? De bare flyter opp
Sverdplanter og Cryptocoryner kommer ofte i overvannsform, da kan du fjerne en del av de store bladene, det hjelper på oppdriften. Selv er jeg glad i JBL Plantis, plast"hårnåler" som tres rundt røttene og stikkes i bunnsubstratet, men hva som helst som ikke skader kan brukes egentlig, stein for eksempel. Bruker også disse hårnålene til salat og squash til maller og reker, er ikke så glad i bestikk i stuepryden
Åjah, genialt, tusen takk Linda
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap