Hva i alle dager skjer med plantene mine ?

Litt dårlig bilde, men det kan se ut som om plantene løsner fra bunnen. Noen som vet hva det kan være ?
..
Bladene blir også gjennomsiktige...
Minner om et problem jeg også har. Akuratt som om de råtner fra bunnen av . Hm, eller heter det rottner ?
Substratet er grovt og røttene ikke godt utviklet? Har du fisk i karet som roter rundt?
Få lastet opp et bedre bilde av karet, gjerne av hele karet og problemet.
Ja, kansje man kan kalle det rottning. Nå er mine nesten borte så jeg må kjøpe nye.
vel, det kan vere mye rart.

næring kanskje, har du flytende plantenæring? co2? vurdert å legge jord i bunnen, eller et annet substrat med masse tilsatt god næring?

jeg har jord, det hjelper på alt. røtterne fester seg i noe og de får all den næringen de trenger, jeg bruker også flytende plantenæring, når det gjelder den så burde du lese om hvor mye du burde ha oppi, ikke det som står som anbefalt brukedose. det kommer litt ann på hvor mye næring du kan ha til overs flytende rundt. kan skape algeproblem.

Stengelplanter har dårlige røtter, og sitter derfor dårlig fast i bunnen. Prøv å lage en knekk nederst på planten og legg godt med grus eller f.eks en liten rot over.
Det er en Bacopa caroliniana du har der
Den vil ikke vokse i annet enn fin sand
Nok lys?
Kanskje for få timer med lyset på?
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap