Ang lys

Hei.
Sitter her vuderer å oppgradere lyset i 180 litern fra 2x30w til 4x30w.
Men lurer på om jeg virkelig trenger det eller om jeg skal bare bytte ut lysstoff røra.
Jeg har ikke planer om å ha noen kjempe kravstore planter men vil att dem skal trives.Nå har har jeg floraglo bak og aquaglo foran tenkte att jeg skulle bytte ut aquaglo til lifeglo. Noen som har noen tanker om det ? vet att 0,5 watt per liter er det optimale
v Alex v
Hei. Sitter her vuderer å oppgradere lyset i 180 litern fra 2x30w til 4x30w. Men lurer på om jeg virkelig trenger det eller om jeg skal bare bytte ut lysstoff røra. Jeg har ikke planer om å ha noen kjempe kravstore planter men vil att dem skal trives.Nå har har jeg floraglo bak og aquaglo foran tenkte att jeg skulle bytte ut aquaglo til lifeglo. Noen som har noen tanker om det ? vet att 0,5 watt per liter er det optimale

0,5W pr.liter blir lite for en del planter og om man snakker planteakvarie med co2 bør man nok opp på min 1W/L . Men 0,5 W/L + reflektor hjelper mye (tilsvarer vel 0,75-80 W/L uten reflektor)på Tropica.dk finner du en beskrivelse på dette som er ganske bra
Ang lys
Takk for svar =) skal se litt der jeg
Tilfeldig bekjentskap
© Marius Solberg
Reklame for plussmedlemskap