Ferskvannsplanter

Jeg lurer da på om man rett og slett kan putte vanlige ferskvannsplanter, som vokser i vann ute i ferskvann, i akvariet? Alle planter/moser osv altså.
Det går om sommeren, men de dør som regel utover høsten. De skal ha en kulde periode på vinteren.
Roy Fredrik Pedersen
Det går om sommeren, men de dør som regel utover høsten. De skal ha en kulde periode på vinteren.


Jeg bare prøver jeg da, så får vi se hvor lenge de overlever =)
Vær obs på at du kan få med smådyr og parasitter hvis du henter planter i naturen.
SilverShaded
Vær obs på at du kan få med smådyr og parasitter hvis du henter planter i naturen.


Ja. Har vasket plantene så grundig nå at jeg blir veldig overrasket om det skal spre seg noe ulumskheter. Kan fortelle at Ancistrusene foreløpig digger dem =)
[slettet]
gakk
[slettet]


Plantene er hentet i fjellvann, ved ene kanten med grunnt vann, med såpass temperatur at jeg kunne sette meg nedi selv uten å ha noe å si på at det var kaldt.
Det er noen akvarieplanter som vokser vilt i Norge, blant annet Hornblad, forvillet Vasspest finnes også i mange vassdrag.
Jeg prøvde det samme i et av våre plantekar, var mose jeg fant i Vannsjø. Ser fine ut ennå. Aner ikke hva det er kansje noen andre kan trå hjelpende til her..?

Bildet ble litt grumsete , ipad er ikke kjent for høyest bildekvalitet.
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap