Algeball og algespisere
Postet 14.09.13 kl 22:57
Postet 14.09.13 kl 23:34
Antar du snakker om L-maller da L046-zebra? For SAEr vil nok gjøre kort prosess på algeballer, de har spist smitt og smule av moser her og er virkelig algespisere, i motsetning til Ancistrus som helt ufortjent har fått ryktet. De er adskillig bedre på mumsing av grønne planter som smaker salat og har absolutt ingenting i et planteakvarium å gjøre. Mener jeg. Men nå mener jeg jo så mye rart, og holder slike i artskar med planter som smaker helt forferdelig
Om Amanoreker og Otoclinclus også forsyner seg av algekuler vet jeg ikke. Levendefødere er harde på alger, særlig Poecilia som Molly og Guppy, men om de synes kulene er mat vet jeg ikke helt. Gjorde et forsøk på å dele en kule for å få fine grønne røtter, det fikk jeg ikke...
Om Amanoreker og Otoclinclus også forsyner seg av algekuler vet jeg ikke. Levendefødere er harde på alger, særlig Poecilia som Molly og Guppy, men om de synes kulene er mat vet jeg ikke helt. Gjorde et forsøk på å dele en kule for å få fine grønne røtter, det fikk jeg ikke...
Postet 15.09.13 kl 04:38
Ok.. Jeg har en 60l uten fisk foreløpig. Der er grus i bunnen og jeg har planet tre planter jeg ikke ner hva heter. En har tynne lange blader, en har runde blader og en er lange stiller med piggerpå.
Jeg ønsker meg altså algeballer her.
Fiskene jeg har sett på er guppy og platy, otto og ancistrus. Men det er egentøig forde disse er de eneste jeg kan navnene på
Har så lyst å få til et fint alvarie denne gangen, uten fiske eller plante massakre pga dårlig planlegging
Jeg ønsker meg altså algeballer her.
Fiskene jeg har sett på er guppy og platy, otto og ancistrus. Men det er egentøig forde disse er de eneste jeg kan navnene på
Har så lyst å få til et fint alvarie denne gangen, uten fiske eller plante massakre pga dårlig planlegging
Postet 15.09.13 kl 10:16
Da er omhyggelig innkjøring alfa og omega før du setter inn fisk ! Dette finner du masse om ved å lese f.eks. her, og her, eller å søke i forumet.
Fiskekombinasjonen din er kanskje ikke helt ideell, det lønner seg bedre å satse på fisker som trives i samme vannverdier (særlig pH og GH). Vil foreslå at du måler verdiene i kranvannet ditt og velger fisk med det som utgangspunkt.
Fiskekombinasjonen din er kanskje ikke helt ideell, det lønner seg bedre å satse på fisker som trives i samme vannverdier (særlig pH og GH). Vil foreslå at du måler verdiene i kranvannet ditt og velger fisk med det som utgangspunkt.
Postet 15.09.13 kl 11:40
Postet 15.09.13 kl 14:03
Postet 15.09.13 kl 20:25