Lysrør kombo juwel rio t5

Hei

Har planer om å gjøre om inne i akvariet på jobben, aka sette inn flere planter og gjøre det mye mer spennende (iallefall prøve) med fler planter, mose, gress etc.

Men lurer på det med lysrør. Har søkt litt uten å finne, eller så er jeg blind.

Veit at arcadia har lysrør beregnet for juwel, men lurer på er det lurt å bruke 2 x arcadia plant pro 54 w lysrør eller burde jeg kombinere det med noen andre lysrør?

Lurer også på om dqet er mulig å sette inn ekstra lys ved for eks å sette dem inn i ramma som er rundt på toppen av akvariet, eller vil dette svekke den?

Takk for svar.

Jørgen
Du øker lysmengden en del ved å sette på reflektor, billig lysøkning. Det ligger klips til både T5 og T8 i pakningen, men det er slitedeler så det er lurt å bestille noen ekstra...

Selv er jeg særdeles lite begeistret for fargetemperaturen på planterør generelt, en kombinasjon av Nature og Day gir sånn omtrent 6500 kelvin, og i en 450-liter slipper man pysjamaseffekt når fisken svømmer på tvers i akvariet

Nå kjenner jeg bare Juwel Vision, der er det plass til et ekstra armatur hvis jeg ofrer en av disse skranglete plastremsene (som irriterer meg til døde, alt annet er liksom top of the line...) og et par reflektorer tror jeg?
Tilfeldig bekjentskap
© Cafebreak
Reklame for plussmedlemskap