Små frustrert!!!!

Nå har jeg lest både her inne og litt rundt på nettet, å blir bare mer og mer frustrert. Har nå ikke hatt akvariet på 3 år nå, å skal nå kjøpe et 150 l som jeg vil ha masse plen i med noen få andre planter, dyr er reker og noen tiger teddy. Har ikke hatt så veldig stort hell med planter før og har litt liten tro nå også, men skal nå prøve.

Å da begynner min frustrasjon, jeg leser og leser men blir bare mer og mer usikker co2, lys, soil, ph, gh,
fisk ikke fisk, reker ikke reker mulig jeg er sykt treg i huet men da får dere bare mene dette.

Jeg tenkte å bygge bunnen opp med plante soil og bare lysstoff rør og en innvendig pumpe, er dette helt på bær tur?

Er det noen her som kan forklare meg hvordan jeg skal og bør gjøre dette riktig fra starten av? På en måte så selv en som meg forstår he he hva jeg skal bruke osv.

Mvh
Thomas
Det viktigste er å ha nok lys. Les deg opp på fargetemperaturer og watt. Lurt med bunngjødsel under substratet, men ikke overdriv. Tilførsel av flytende næring er noe du må teste ut i det aktuelle karet. Ikke overdriv her heller. Co2 er ikke absolutt nødvendig, men gøy å holde på med. Viktig å ha kontroll på vannverdiene da. Men, altså, nok og riktig lys er grunnlaget for alt.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap