Tilførsel av co2

Hei! I går plantet jeg Hemianthus callitrichoides "Cuba" i akvariet mitt, og denne planten trenger jo tilførsel av CO2 for å vokse og trives. Er det noen som kan anbefale et bra produkt for tilførsel av CO2 i et akvarie på 60L? Jeg ser etter noe som fungerer godt og samtidig ikke slanker lommeboka altfor mye

Setter stor pris på alle svar!
Inaktiv bruker
Du kan bruke DIY-løsning som ikke koster stort mer enn sukker og gjær i bruk. Ta et søk på google etter DIY co2 så kommer det mange forskjellige løsninger opp.
Hva heter plantene du har i bunn? De var veldig fine
Jeg kjøpte et sett med alt som trengs fra co2supermarket.co.uk, og er veldig fornøyd. Jeg kjøpte med et adapter som gjør at jeg kan bruke sodastream-flasker som co2-kilde. Det fungerer utmerket, og til et såpass lite akvarium holder det i massevis. Plantene vokser som fy, og totalpris for regulator med elektronisk ventil, sodastreamadapter, bobleteller, diffuser, slange og co2-test-glasskolbe havnet på ca en tusenlapp totalt.
@MacFish: Tusen takk for forslaget, virker som en god og billig løsning! Tenker at jeg skal teste det ut i løpet av de neste dagene

@Sturla Hartvig: Plantene i bunnen er Hemianthus callitrichoides "Cuba" og de helt til høyre er Anubias barteri var. barteri

@Mytola: Tusen takk for forslaget, men jeg tror det blir litt i det dyreste laget for min smak. Glad for å høre at det fungerer hos deg hvertfall!

Mens vi er på tema, noen steder de selger større co2-flasker? En liten sodastream-flaske blir alt for liten for min del. Regulator osv er greit å få tak i men flaske er litt værre.

Ligger jo et par på finn, men de er priset helt latterlig.

Kenneth,n i Moss(korallen.no),hvet jeg selger 6 kg Co2 flasker(type ombygd brannslukker flaske,ferdig fyllt og trykk testet,og er jo ikke såå langt unna Porsgrunn det da.
Husker ikke helt prisen hans,men du kan jo gå inn på korallens nettside og sjekke selv,men mener ikke det var så hakkandes gærnt priset.

slike brannflasker fungerer greit,og standard kobblinger,og er vel egentligt ombyggningen fra brann til Co2 en betaler litt for.
Torbjørn : Rakkestad Sogneselskap selger Yara Praxir sine flasker. Vet ikke priser, men går vel an å ringe og spørre.
Takk for forslag!
Ser jeg bør oppdatere profilen min, har flytta til Gjøvik men er nedom østfold i ny og ne så tar kontakt med de og hører.
Hvis noen flere har forslag, fyr løs!
SilverShaded
Torbjørn : Rakkestad Sogneselskap selger Yara Praxir sine flasker. Vet ikke priser, men går vel an å ringe og spørre.

De ringte meg opp igjen, dette visste de lite om og ville at jeg skulle ta kontakt med yara (praxair) direkte slik at jeg ev. ikke fikk noe feil. Får sende de en mail
Høh...hvis de ikke vet noe om dette så burde de slutte å avertere med det, eller..? Sitat : "Ta gjerne kontakt for en gassprat"....jomen sa jeg smør
Var heller bruken han var usikker på, men fikk artikkelnr fra yara og pratet med han igjen.
De hadde 3kg og 6kg's flasker, men BARE til leie og da koster det rundt 2100+mva per år så det blir ganske uaktuelt.

Men ja, litt rart at han ikke greide å finne fram produktet når jeg beskrev hva jeg skulle ha. Men men, bra at han i hvertfall ville være sikker før han prøvde å selge meg noe
Jaja, det var jo noe
Skjønner ikke at de lurer så fælt på bruken, det er jo en helt "vanlig" CO2-flaske vi er ute etter.
Ellers har de 2kg-flasker på Brygg Selv på Hasle i Oslo til kr.1295.
Jepp, en bryggesjappe eller aquaristikshop kan bli løsningen hvis ingen andre har.
en 2kg er kanskje ikke så dumt, enklere å plassere under skapet med en høyde
Torbjørn Jørgensen
Jepp, en bryggesjappe eller aquaristikshop kan bli løsningen hvis ingen andre har. en 2kg er kanskje ikke så dumt, enklere å plassere under skapet med en høyde

Har bestillt 2kg flasker fra aquaristikshop. jbl flaske. Ble billigere og raskere enn webzoo. Jeg har også en 6kg fra korallen. praktisk med størrelse på 2kg flasker siden de vil passe under de fleste møbler men de går fortere tomt. Har 1 på 6 kg og 3 på 2kg.

Hørtes nesten ut som du ville kvitte deg med en 2kg!
Har du sjekket spesialbutikker for brannsikringsutstyr? Det burde være mulig å få kjøpe og etterfylle 6kg CO2 flaske i en slik butikk...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap