Planten min ruster

Hva er dette forno?
Ser nesten ut som rust. Har hørt at denne type plante skal være festet på rot eller Stein, noe jeg ikke har gjort. Kan det være derfor den "ruster" eller er det alger?
Har ikke satt fisk i akvariet enda
Det er nok næringsmangel som er problemet der. Du har ikke en liten stein eller rotkvist du kan feste den på da? Trenger ikke være store saken.
Dette ser ut som typisk mangel på Kalium. Men du bør absolutt få den opp fra substratet, ellers dør den sakte men sikkert. Dette fikk du beskjed om for snart to uker siden...
Synes planten ble for massiv da jeg festet den på stein, tenkte derfor å se om den kunne overleve uten(noe den ikke gjør tydeligvis) før jeg kjøpte en ny plante som er litt lavere. Kan å prøve med en mindre stein med den laveste av plantene.
Du var jo på jakt etter en rot. Da binder du denne/disse "bakpå" roten, slik at rotsystemet ikke sees fra forsiden.
Og så må du altså sørge for Kalium, muligens annen næring også. Akvariet vil etter hvert også gå tomt for jern og andre sporstoffer, for vallisneria bruker mye næring. Kalium i flytende form, Easy-Life Potassium, er det mulig de har i dyrebutikken. Ellers finner du den på nett.
Fant meg en flat Stein og festet de med strikk, skal en tur i butikken i morgen skal se om di har noe å til sette der??
Krovmy
Fant meg en flat Stein og festet de med strikk, skal en tur i butikken i morgen skal se om di har noe å til sette der??

Spørsmålstegnene skulle ikke være med da menn??
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Tufte
Reklame for plussmedlemskap