Klarer akvarieplanter seg uten vann i noen timer?

Hei

Som overskriften sier, så lurer jeg på om akvarieplanter klarer seg uten vann i noen timer. Jeg la nettopp merke til at jeg har fått planter uten vann(i plastpose) da jeg var på dyrebutikken. Blir ca 4 timer uten vann(kan legge de i vanlig kranvann i mellomtiden, hvis dette blir for lenge uten vann)
Plussmedlem
Legg de fuktige i en plastpose og knyt igjen på samme måte som med fisk. Klarer seg mange timer.
Supert
Var sånn jeg fikk dem på butikken(knyttet i fiskepose), men vant til at de har vann nedi, så måtte bare høre, oppdaget det ikke før nå.
Jeg har hatt fuktige akvarieplanter liggende i gjenknyttede plastposer i opptil en uke før de ble plantet i akvariet. Det går helt fint Så lenge posen er tett og det er nok fuktighet inni der (behøver ikke være flytende vann) så klarer de fleste akvarieplantene seg fint.

Flott
Da kan jeg bare fortsette å handle planter i lunsjpausene mine forstår jeg, hehe
Det kan du trygt gjøre.
Men med tanken på årstiden vi nå nærmer oss...husk at de ikke tåler frost overhodet, disse skjøre tropiske plantene! Er posen i friluft bare på vei fra døra til butikken og bort til bilen, kan de fryse. Putt planteposen inni jakka di eller noe til du kommer innendørs, ellers fryser de i stykker og blir til en bløt, gjørmete masse. Det er gjort på et par øyeblikk for dem å få frostskader.

Et forsøk på å isolere med lag med avispapir fra butikkens side beskytter dem ikke lenge.
Oi....det var jeg faktisk ikke klar over, godt det enda er varmt i været da

Bruker ikke la de ligge i bilen i alle fall, og kontoret mitt holder en jevn temperatur på rundt badstu grader, hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap