Rare "tråder " ??

Har hatt en plante nå i snaue 2 uker , men i di siste dagene har det blitt rare "tråder" på den som vokser ut .. Noen som het hva dette kan være ?
På disse to ukene har planten nesten 4doblet seg i størrelse så idag ble første avskjæring ???? håper noen kan forklare meg hva dette er
Ang fisk jeg har i så er jeg dårlig på å huske navn så da kan dere se under "rekeakvariet" på profilen min ??
Det er røtter. Planten prøver nok bare å få et bedre feste til bunnlaget.
Dette er "luftrøtter" som den bruker til å ta opp næring med. Hvis du klipper toppene, er det lurt å få med noen slike på stilken, så etablerer den nye planten seg veldig kjapt.
Takk for svar skal prøve i morgen å ta ett bedre bilde.
Men takk for svar så langt ??
Silvershaded, Skjønte ikke helt det siste du skrev ?
Dette er stengelpanter. For at de skal holde seg pene og danne tette buskas, må de klippes tilbake/ fornyes (ellers blir de for lange og strantete og begynner å vokse bortover i overflaten). Dette gjør man ved å klippe av toppen på stilkene og plante disse på nytt. Da er det fint å klippe nedenfor et sett slike luftrøtter, som den nye planten kan få med seg når den settes ned i bunnlaget. Det som er igjen av den avklipte planten kan man enten fjerne eller la stå igjen. Lar man den stå igjen, vil den utvikle nye skudd der den ble klippet av.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap