Hei
Det er omtrent 10år siden jeg solgte mitt forgje kar og sist var innom her. Går og leker litt med tanken på å kjøpe nytt møbel akvarium. Tanken er å få det til å bli et kar der først og fremst planter trivs. Det blir sikkert Juwel Rio 125L. Har prøvd å google og har kommet frem til at jeg trenger reflektorer og lysrør rundt 5000-6500 kelvin. Co2, blir sikkert JBL Proflora 160. Men når det kommer til det som skal i bunn, så skjønner jeg lite. Her er det mye å velge i, så jeg sitter litt som et spørsmålstegn. Gjødsel, plantessubstrat, tabletter, sand, grus osv. Har regnet på at det skal ca 15kg i bunn (81cmx36cmx6cm), men av hva? Noen nettbutikker sier at et produkt skal blandes med et annet, men ikke med nøyaktig forhold, produkt eller hvorfor. Er det noen som som har noen gode tips? Hva er hva? Har ikke planlagt spesifikke planter, men vil ha litt "allround". Er det også andre ting jeg skal tenke på?
Kommer ikke til å ha særlig med fisk i, kanskje litt tetra eller annen småfisk for syns skyld.