Jeg har en liten 30 liter som jeg planlegger å ha reker i når karet er ferdig innkjørt. (Satte det opp i går, første akvariet noen sinne) I mellomtiden sitter jeg og funderer på hva slags planter jeg skal ha.
Til nå så har jeg bare en anubias av noe slag som jeg har festet på en rot, og lurer på hva annet flott jeg kan ha oppi.
Jeg har grus i bunnen som jeg fikk med akvariet, men lurer rett og slett på om jeg skal handle meg litt sand istedetfor. Er det noe jeg burde ha under sanden med tanke på planter, eller går det bra med bare kun sand?
Jeg må jo innrømme at jeg syns disse (
http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1041) er veldig pene, men er usikker på om det er noe særlig å ha i et så lite kar, for det er jo ikke så stort, og jeg er litt redd for å fylle opp for mye. Eller? Er det noe lignende i litt mindre skala som det går an å ha?
Så langt har jeg i hvert fall fått med meg at reker liker mose, jeg har en flat skiferstein som jeg har støttet opp med to andre steiner på hver side som lager en liten hule, og lurer på om det går an å få noe mose til å feste seg på toppen av skiferen, og evt hva slags mose som er å foretrekke til det?
Håper noen kan gi meg litt fornuftig input.
- Enah