Valg av planter 110 liter akvarium

Jeg er temmelig nybegynner og trenger litt hjelp. 

Jeg blir bare mer forvirret av alle de forskjellige plantene som er der ute og trenger hjelp og forslag til en fin kombinasjon. 

Pr dags dato er hele akvariumet mitt Grønt! Veldig grønt!

Livet i akvariumet består av:
Guppy (pluss yngler) 
Otto
L144 maller
Glassreke
Jegersnegle

Har pr dags dato disse plantene:
Anubias (forskjellige varianter
Sverdplante
Og masse rart jeg har fått som jeg ikke aner navnet på. 

Det jeg ønsker er:
Forskjellige nyanser og former av grønt
Brune og rødlige planter (helst med lite krav om co2 tilskudd) 

​​Forskjellige lengder med tanke på plassering i akvariumet. 
Og en del flyteplanter eller planter som rekker opp fra bunnen. 

Bunnen består av BT sand beregnet til akvarium, bruker næringskuler i sanden og flytende næring. 


​​​Trenger rett og slett tips forslag på planter som kan bli bra. Og ca hvor mange planter trenger jeg til ett 110 liter akvarium. 

På bildene kan dere se hvilken planter jeg har. 

​​​​​​
Plussmedlem
Hei, Ingunn!

Jeg synes akvariet ditt så meget tiltalende ut. Jeg liker grønt!
Og sånn som jeg ser det så er det vanskelig å skulle komme med noe som peker seg ut veldig, for du har jo mange flotte planter allerede. 

Ut i fra ønskene dine om variasjon og farger så ville jeg da sett på:

Rødrotsflytere (dårlig oversatt fra eng. red root floaters) 
Phyllanthus fluitans. Blir veldig vakre om de får mye lys og overflatebevegelsen ikke er lik liten storm. Får også bittesmå hvite blomster i tillegg til det de er mest kjent for - nemlig de røde røttene. Har ikke behov for tilsetninger i vannet. 

[url=https://akvaforum.no/lex/list.cfm?type=plant&name=cryptocoryne&dfrom=1&dto=5&temp=&gh=&ph=]Cryptocoryne sp.[/url] 
Her er det mange utrolig flotte planter så å liste bare en er litt dødfødt. Finnes i veldig mange variasjoner av både grønn, brun, mørkrød, med glatte blader, bølgete blader osv.