Hvordan kultivere Pellia?
Postet 03.01.06 kl 19:52
Postet 03.01.06 kl 19:56
Postet 03.01.06 kl 19:56
Postet 03.01.06 kl 19:59
Postet 03.01.06 kl 20:04
Jeg hadde den for en stund siden. Den er sprø, brekker lett løs i festet hvis man surrer den som riccia. Den blir stor, de største "grenkløftene" var vel som en fyrstikkeske, så det går kanskje bedre med et hårnett eller liknende ikke for stramt rundt. Den var veldig lett å få til å vokse, så ut til å trives overalt, også i mørke kroker og under pumper ol. Tror ikke lys blir noe problem. Men den synker og fyker rundt overalt langs bunnen og setter seg innimellom gress o.l. og er vrien å få ut. Den tok overhånd blant eleocharisen min, så å plante den blant noe slikt kan kanskje være en ide. Jeg brukte kam for å få den ut derfra. Kan ikke bare hove eller suge den ut som riccia. På bar grusbunn sitter den ikke fast av seg selv, men fyker bare rundt. Den blir litt hårete med brune små røtter.
Så forresten pellia på Dyregod Oslo city rett før jul. De hadde også christmas moss (tror jeg det var, ikke vanlig java ihvertfall,) og riccia på røtter.
Hvordan gikk det å få planter sendt fra utlandet nå i kulda?.
Så forresten pellia på Dyregod Oslo city rett før jul. De hadde også christmas moss (tror jeg det var, ikke vanlig java ihvertfall,) og riccia på røtter.
Hvordan gikk det å få planter sendt fra utlandet nå i kulda?.
Postet 03.01.06 kl 20:40
Endret: 03.01.06 kl 20:40
Postet 03.01.06 kl 21:52