kjøpte ei grønn flott plante. men bladene begynte og bli gule på den etter 6 dager, hmm må jeg ha gjørdsel eller noe? kan jeg måle noe ? har 2 forsjellige lysrør -flora-glo 20w 2,4"/60cm -aqu-glo 20w 2,4"/60cm (mer dempet lys blå)
-flora-glo 20w 2,4"/60cm står under plantene bak -aqu-glo 20w 2,4"/60cm (mer dempet lys blå) står fremme
Hei Jeg har ikke kamera, men tok dette for 2 dager siden. har merket av planta planta er halvstor blad er avlangt ca 4-7cm, bladene buer bakover, det er en V-form i bladet som synker mot midten
Hehe.. det var ikke så lett å se nei, men det kan se ut som en sverdplante. Det er uansett ikke uvanlig at de ytterste bladene gulner og dør når man har en ny plante. Den kommer jo over i nytt vann med nye verdier, og må tilpasse seg.
Et godt tips er å fjerne alle de ytterste bladene på nye planter før de settes i akvariet.
Gjødsel er forresten bra for planter ja, tør ikke anbefale så sterkt for folk har så mange meninger. Men enkleste jeg har brukt er "MasterGrow", alt i en flaske