Kan noen si meg hva dette er?
Postet 21.03.06 kl 17:38
Kan se ut som Ludwigia repens x arcuata. Hvor har du fått/kjøpt planten?
Postet 21.03.06 kl 18:37
Om det ikke stemmer er det ihvertfall godt tippet. Planten ligner veldig, men en forskjell- mine blader er mer grønnaktige innerst mot stammen, særlig gjelder de de minste skuddene mot toppen. Etter hva jeg leser kan det skyldes forholdene, verken jeg eller han jeg fikk den av har kjørt co2.
Fikk noen stiklinger av en kompis i Haugesund, planten er kjøpt her på haugalndet, mest sannsynlig på oasen Zoo men det kan jeg ikke si helt sikkert.
Kan ta flere bilder dersom det hjelper???
Fikk noen stiklinger av en kompis i Haugesund, planten er kjøpt her på haugalndet, mest sannsynlig på oasen Zoo men det kan jeg ikke si helt sikkert.
Kan ta flere bilder dersom det hjelper???
Postet 21.03.06 kl 19:03
Kanskje, og bare kanskje, stammer planten fra et av mine akvarier. Jeg hadde mye av denne planten med på klubbauksjoner i HAK i fjor og jeg har også levert til en av sentrumsbutikkene i Haugesund. Jeg har også delt ut privat til akvarister i området.
Jeg tror jeg i sin tid fikk denne planten fra butikken på Sørstokke (Kopervik Akvarium), men det er mange år siden nå.
Hos meg vokser denne godt i mitt 375.
Jeg tror jeg i sin tid fikk denne planten fra butikken på Sørstokke (Kopervik Akvarium), men det er mange år siden nå.
Hos meg vokser denne godt i mitt 375.
Postet 21.03.06 kl 19:14
Postet 21.03.06 kl 20:03
Endret: 21.03.06 kl 20:04
Joda, vi har nok samme plante ja Kanskje dukker det opp mer av denne, og andre, på kommende klubbauksjon 3. april.
Jeg forsøker så godt jeg kan å holde stueakvariene så "selvgående" som mulig. Men, det er ikke alltid så lett Jeg har ikke rene plantekar, men forsøker å ha en fin mix av planter og fisk. Akkurat nå så er jeg nettopp tom for CO2 i 375n. 6kg-flaska har stått og gått siden november 2004. Det er lenge det Satser på å få fylt den opp i løpet av denne uka.
Jeg forsøker så godt jeg kan å holde stueakvariene så "selvgående" som mulig. Men, det er ikke alltid så lett Jeg har ikke rene plantekar, men forsøker å ha en fin mix av planter og fisk. Akkurat nå så er jeg nettopp tom for CO2 i 375n. 6kg-flaska har stått og gått siden november 2004. Det er lenge det Satser på å få fylt den opp i løpet av denne uka.
Postet 21.03.06 kl 20:20
Postet 21.03.06 kl 20:28