Yngel på Lamprologus signatus

I dag har jeg rensket opp kraftig i 250 literen min, eg da jeg var ferdig satt vi og kikket på fisken.

Jeg begynte å se på 54 literen med signatus, fryktelig overgrodd av alger, og ikke pent i det hele tatt. Jeg har begynt å vurdere å selge signatusene, men har ikke vært sikker. Så plutselig mens jeg satt der og grubla, så jeg noe som pilte over sanda, kikket nærmere og så masse yngel som pilte frem og tilbake. Mange små par øyne med blå skygge over øynene!

De er nok ganske ferske, en knapp halvcentimeter lange!

Jeg kastet oppi litt avskallede artemiaegg, men jeg er ikke sikker på om de spiste noe. Jeg fikk jo nesten panikk med tanke på om det var mat oppi der til yngelen.

Jeg har satt igang med artemiaklekking, så får vi bare se om de vokser til!
MC Darup
Gratulere!


Takk, MC :o)

Beklager litt dårlig språk i forrige innlegg. Jeg var veldig trøtt i går kveld :hihi:

Jeg gleder meg til å se hvordan det går i kveld!
Hey! Gratulerer Elin!

Jeg kjøpte ett par på samme auksjon som du kjøpte dine og det ser ut som det er kvalitetsfisk vi har fått begge to. Ynglene mine blir spist av en liten sulten molly, så ta godt vare på dine!

Jeg anbefaler deg å la akvariet de går i være fullt av alger.
De spiser på disse, finner små ting som passer i en yngelmage
Terapitanktenker
Hey! :D Gratulerer Elin! Jeg kjøpte ett par på samme auksjon som du kjøpte dine og det ser ut som det er kvalitetsfisk vi har fått begge to. ;) Ynglene mine blir spist av en liten sulten molly, så ta godt vare på dine! :D


Jeg synes det er så flott å høre at folk får kjøpt kvalitetsfisker på auksjoner.
Det var en svensk oppdretter som solgte de. De er virkelig flotte! Jeg kjøpte to par og hadde begge i samme 54 liter, men de var alt for opptatt med å jage på hverandre. Så jeg flyttet den hannen og hunne som ble jaget til en 19 liter. Og da begynte det å skje ting :o)

Alger er ikke noe problem, de er det mange av. I det samme karet er det kun er liten ancistrus og den blir jaget vodsomt. Jeg tror den har funnet en plass bak pumpe og varmekolben, hvor den stort sett får være i fred!
Hehe, mine to går i en 28-liter frem til jeg får ordnet et litt større Tanganyika-kar... :op Der går det en molly-yngel på kanskje 2 cm og en liten ancistrus for å ta algene... Veldig upopulære fisk. ;op
Bilder
Her er tre bilder :o) Med litt godvilje så ser du et øye og kroppen til høyre for øyet!
De er kløppere til å kamuflere seg ja. :op Utrolig moro. Har du sett om de spiser enda da?
ah, du er heldig, ønsker meg slike.. synes de er kjempetøffe...!
Si ifra hvis du får noen å selge etterhvert, da.. Jobber med å sette opp et kar til Tanganyika, og disse står på favorittlisten! spennende, gratulere
Synne
ah, du er heldig, ønsker meg slike.. synes de er kjempetøffe...! Si ifra hvis du får noen å selge etterhvert, da.. Jobber med å sette opp et kar til Tanganyika, og disse står på favorittlisten! spennende, gratulere :)


Du er herved invitert til å komme å se på min 420- liters Tanganyika når det kommer opp og går
Jaaaaaa!!!!! Når??
*tar på meg skone og sitter logrende og skraper på døren*

Huffda.

Ta va deg skoene, det blir enda en god stund til.
Slenger ut.. 1 mnd, som et estemat.
Terapitanktenker
De er kløppere til å kamuflere seg ja. :op Utrolig moro. Har du sett om de spiser enda da?


Det ser ut som om de er oppe og snapper til seg litt av og til, og jeg synes jeg ser magen. Og da spiser de nok. Første dagen jeg så de, var de helt gjennomsiktige, og nå ser magen litt hvit ut!
Gøy med yngel, gratulerer!

Er Signatusene gode foreldre? Hvordan er vokting av yngel osv?
Har du noen anelse om hvor mange små-signatus du har gående pr. i dag?
Kristian
Gøy med yngel, gratulerer! Er Signatusene gode foreldre? Hvordan er vokting av yngel osv? Har du noen anelse om hvor mange små-signatus du har gående pr. i dag?


Takk, takk!

Foreldrene er veldigflinke, jager alt og alle. Til og med oss, når vi sitter og ser på de

Har ingen ide om antall, for jeg ser de bare når de beveger seg...
ElinGH
Her er tre bilder :o) Med litt godvilje så ser du et øye og kroppen til høyre for øyet!


Er det lov å bruke litt...æh...klissete ord når man har sett de småtassene på bildene..?

Det første jeg tenkte var "Næmmen helledussen...!"

Så søte!
mona o
[QUOTE=ElinGH]Her er tre bilder :o) Med litt godvilje så ser du et øye og kroppen til høyre for øyet!


Er det lov å bruke litt...æh...klissete ord når man har sett de småtassene på bildene..?

Det første jeg tenkte var "Næmmen helledussen...!"

Så søte!

Ja, ikke sant! Det morsomste er at de har den samme blå "øyeskyggen" som foreldrene!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap