Thorichthys meeki la plutselig egg :)

Fruen sa i går at jeg hadde fått sopp på en rot? Sopp, tenkte jeg, nei det må være alger og tenkte ikke mer på det. men litt senere måtte jeg jo sjekke hva slags alger det kunne være.
Ble litt overrasket når Ildbukene kom rasende mot meg og ville beskytte sine pent danderte egg. Jøss. Har ikke tenkt på slikt i det hele tatt, men det er jo litt gøy, da.

Jeg har ligget til sengs en uke og har fulgt lite med, så jeg hadde ingen anelse om hva som var på gang. Så vil det vise seg om det blir noe ut av dette, da.
Hvor spennende. Har selv et ildbukpar som ikke har skjønt dette med egglegging enda. De flagrer med gjellene og synkronsvømmer, men egglegging..... nei.

Er veldig interessert på hvordan det videre. Har du dem i vanlig selskapskar?
Ja, de går i et 180 liters selskapskar sammen med praktbotia, SAE og noen glødebåndstetra. Noen maller også oppi der. Det er bilde og mer beskrivelse av karet i profilen min.

I dag er eggene borte, og det er forsåvidt også ildbukene. Jeg går ut fra at de har flyttet eggene inn i hula si. Kjedelig, for da får jeg ikke se hva som foregår... Hakke sjans til å se inn i hula sånn som den er anlagt.
Og jeg fikk ikke tatt bilde av eggene. Altfor mye alger på glasset (en uke i senga uten kontroll av sollys mot akvariet ).
Tilfeldig bekjentskap
© Mark Sabaj Pérez, ANSP & All Catfish Species Inventory
Reklame for plussmedlemskap