hvilke kjønn på corydoras?

hei! kan noen hjelpe meg med hvilke kjønn coryene mine er? hvor mange jeg har av hver?

<embed src='http://www.bolt.com/audio/audio_player_flv_branded.swf?contentId=1457097&contentType=2' loop='false' quality='high' bgcolor='white' width='360' height='340' name='audio_player_flv' allowScriptAccess='sameDomain' type='application/x-shockwave-flash' pluginspage='http://www.macromedia.com/go/getflashplayer' /><br/>Upload videos at <a style='font-family:arial,sans-serif;font-size:12px;color:#0066CC' href='http://www.bolt.com'>Bolt</a>.
Tror bestemt du har en orginal og fire kloninger! I så fall er de iallfall samme kjønn! De er jo klin like i mine øyne!

Ville bare si at det er en kjempestilig filmsnutt, FS! Lykke til med kjønnsbestemmelse!
munda
Tror bestemt du har en orginal og fire kloninger! I så fall er de iallfall samme kjønn! De er jo klin like i mine øyne! ;) Ville bare si at det er en kjempestilig filmsnutt, FS! Lykke til med kjønnsbestemmelse!


takk for det:-> men det ble litt eggplukking av leken så der er 2 kjønn..
Av den filmen du hadde (sjekker ikke her om det er samme film, men går ut fra det) så er det hunnen som er først i "svermen". Hannene suser etter henne, forfølger henne overalt. Det er hun som er først i følget. Hunnene er også en del bredere når man ser på dem ovenifra.

Men det mest avslørende i filmen var at det er hunnen alle de andre henger etter. Tar hun en U-sving, gjør alle de andre det samme. Svømmer hun opp, gjør de det samme.

Bare hold øye med den som er først i flokken, det er hunnen
mona o
Av den filmen du hadde (sjekker ikke her om det er samme film, men går ut fra det) så er det hunnen som er først i "svermen". Hannene suser etter henne, forfølger henne overalt. Det er hun som er først i følget. Hunnene er også en del bredere når man ser på dem ovenifra. Men det mest avslørende i filmen var at det er hunnen alle de andre henger [I]etter[/I]. Tar hun en U-sving, gjør alle de andre det samme. Svømmer hun opp, gjør de det samme. Bare hold øye med den som er først i flokken, det er hunnen;-)


så det er bare en hun og 4 hanner? kunne du se flere hunner? jeg ser at det er en men om det er flere? kanskje jeg skulle kjøpt en til til de da?
Nå har jeg ikke sjekket filmen på ny, men jeg mener å huske jeg kun så èn jeg var sikker på var hunn der, ja. En hunn med de andre hengende etter seg som et kobbel

Vanligvis pleier man å anbefale 2 hanner til 1 hunn når man skal ha lek på Corydoras. At du har 3 hanner og 1 hunn er egentlig ingen ulempe. Det er flere som overtaler henne til å legge egg bare Og så mange egg som disse Aenusene legger, så har du vel egentlig mer enn nok Men, risikoen er jo der hvis hunnen skulle falle fra, da sitter du uten noen hunn. Så en eller to hunner til kan kanskje være ok.

Men....det er neimen ikke lett å se forskjell på kjønn i butikkene, for de Coryene er ofte ganske magre og små. Så om du skal ha flere og kjøpe fra butikk, må du kjøpe en gruppe på fem-seks stk, så du er sikker på å få begge kjønn med. Kjøper du i butikk, så er de sjelden kjønnsmodne også, så kjøper du dem nå så tar det lang tid før de (sannsynligvis) er i stand til å delta i leken, tror jeg (pansermaller vokser sakte!).
mona o
Nå har jeg ikke sjekket filmen på ny, men jeg mener å huske jeg kun så èn jeg var sikker på var hunn der, ja. En hunn med de andre hengende etter seg som et kobbel:-) Vanligvis pleier man å anbefale 2 hanner til 1 hunn når man skal ha lek på Corydoras. At du har 3 hanner og 1 hunn er egentlig ingen ulempe. Det er flere som overtaler henne til å legge egg bare;-) Og så mange egg som disse Aenusene legger, så har du vel egentlig mer enn nok:-) Men, risikoen er jo der hvis hunnen skulle falle fra, da sitter du uten noen hunn. Så en eller to hunner til kan kanskje være ok. Men....det er neimen ikke lett å se forskjell på kjønn i butikkene, for de Coryene er ofte ganske magre og små. Så om du skal ha flere og kjøpe fra butikk, må du kjøpe en gruppe på fem-seks stk, så du er sikker på å få begge kjønn med. Kjøper du i butikk, så er de sjelden kjønnsmodne også, så kjøper du dem nå så tar det lang tid før de (sannsynligvis) er i stand til å delta i leken, tror jeg (pansermaller vokser sakte!).


ok, jeg har 1 hunn. takker for svar tror jeg kommer til å kjøpe noen fler corydoras og utvidde stimen litt...


igjen, takker for svar
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap