HJEEELP!!! Jeg har fått sebrafisk yngel. **haster**

Jeg har fått sebrafisk yngel og den har nå klekket og blitt ett lite rompetroll aktig ting, nå trenger dem vel mat, hva skal jeg gi dem for noe? de klekte i natt....

Kim Remy
Har nylig foret opp leopard-danio, som er så og si samme fisk som sebrafisken.
Hvor lang tid det tok fra eggene klekket, til fiskene var frittsvømmende er jeg usikker på, da hele opplegget var en ren tilfeldighet
De første dagene, måtte jeg fore med knust flakfor, og det gikk bare fint.
Gikk over til artemia så snart jeg fikk klekking på denne, og foret vel med artemia i ca 3 uker.
Etter artemia, foret jeg med Zoogro- oppvekstfor
Inaktiv bruker
Hei Kim!

Fikk mange sebrafisk-yngel for ikke så lenge siden jeg også.
Du sier dem klekkte i natt. Vil det si at dem ennå henger på glasset? Da er dem ikke helt frittsvømmende enda.

Til å fore opp yngelen brukte jeg di første ukene noe som heter liqufry 1. Dette er et flytende yngelfor som fås kjøpt i dyrebutikken. Prøvde også å fore med litt knust flakfor. Etter 1-2 uker begynte jeg å mate med nyklekket artemia hver dag. Da eksploderte yngelen i vekst. Pleide å mate med finknust flakfor eller avskallet artemia om dagen og nyklekket artemia om kvelden. Brukte en liten slange til å suge opp matrester og bytte vann med. Etter 2 måneder lot jeg fiskene få slippe over i hovedkaret. I dag er dem nesten like store som foreldrene og med en stim på rundt 50 sebrafisk er det mye liv i akvariumet.

Lykke til med oppforingen!
Tusen takk for gode råd og svar,
Gleder meg til dette "eksploderer"

Dette er jo skikkelig gøy
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap