"Avansert" oppdrett?

Håper det finnes en garvet, halvveis mosegrodd akvarist som leser dette... Da jeg nå etter et år med det vanligste fiskeartene går over til L-046, som jeg snart har 15 stk av, lurer jeg på hvilke systemer som fins med tanke på oppdrett.

Skal man drive litt seriøst med oppdrett, bør man jo kunne skille fisk fra ulike kull for å unngå innavl, finnes det noe klassfiseringssystem å merke hver fisk på? Tenker som så, at har jeg 3 fisk fra en oppdretter i et kar, med 3 fisk fra en annen, så er det vel en mulighet for at fisk fra samme kull kan bli kjønnsmodne og få avkom sammen?

Litt løse tanker i sene nattetimer, dette. Kanskje jeg egentlig er ute etter å høre om et system for å oppdrette fisk. Har nok akvarier og utstyr til å drive med dette, men trenger et ordentlig opplegg
Sett hannene fra et kull sammen med hunnene fra et annet kull. Har du to kar til dette så hiver du resten oppi det andre. Da får du to kar der det ikke kan bli innavl.
Skjønner, men ikke alle er enkle å bestemme foreløpig, noen trenger å vokse litt... men takk for forslag, blir nok å bruke det etterhvert
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap