juvelciklide og unger?

Hei.
Fikk meg en overraskelse i morges da jeg sto opp. Jeg har nylig( ca 14 dgr siden) kjøpt noen ciklider som jeg synes ligner veldig på juvelcikliden. De har lagt egg på en liten rot i akvariet. De er helt lik juvelcikliden bare at de mangler den sorte flekken i kroppen og at flekken ved gjellene er gullfarget, ikke sort og gul. Ellers er de helt tomatrød med skimmer av blått og grønn over gjellene. Hva skal jeg gjøre???? Ta dem ut eller la dem være??? Eller i akvariet har jeg tre andre par ciklider,,,,skalare,,,munnrugerpar,,,og gul ciklidepar,,,,+to gul algeetere og en hvit og sortstripet bunnspiser.
Håper noen kan hjelpe meg litt fort!!!!!!!!!!!
[QUOTE=Ragnhild Frydstad]Hei.
Fikk meg en overraskelse i morges da jeg sto opp. Jeg har nylig( ca 14 dgr siden) kjøpt noen ciklider som jeg synes ligner veldig på juvelcikliden. De har lagt egg på en liten rot i akvariet. De er helt lik juvelcikliden bare at de mangler den sorte flekken i kroppen og at flekken ved gjellene er gullfarget, ikke sort og gul. Ellers er de helt tomatrød med skimmer av turkisblå på ryggfinnen.. Hva skal jeg gjøre???? Ta dem ut eller la dem være??? Eller i akvariet har jeg tre andre par ciklider,,,,skalare,,,munnrugerpar,,,og gul ciklidepar,,,,+to gul algeetere og en hvit og sortstripet bunnspiser.
Håper noen kan hjelpe meg litt fort!!!!!!!!!!
Jeg ville latt de være. Juveler er veldig flinke med yngel og har du noen planter de kan gjemme seg i vil nok noen overleve (de sterkeste og smarteste)
Det er jo ofte heller ikke ønskelig at for mange klarer seg, da juvelene yngler veldig ofte. Det blir fort fullt i karret og de er ikke lett å bli kvitt i større mengder
hvis for mange av yngelen vokser opp så vil det bli krig neddi der og dem vil ta livet av hverandre siden det er aggressive fisker... så om noen går under vil bare være bra så slepper du det styret!
Tilfeldig bekjentskap
© Amund Berg Hansen
Reklame for plussmedlemskap