Scalare Yngel i 765 litern.

Da var yngelen fritt svømende og mor og far er i krigshumør.
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre enda, om jeg skal ta ut foreldre og yngel eller bare la de gå. Hva er sjangsene for at noen skal vokse opp? Du kan se hva jeg har i karet her.
Man kan jo aldri være sikker, men jeg tipper dolkestikkene grafser til seg det meste av yngeln. De jeg hadde var iallefall helt rå på å knabbe mat, yngel og alt som var spiselig. Reine pirayaene. Ellers var det et kjempefint kar du hadde. Både med tanke på innredning og fiskesammensetning. Gikk rett inn på favorittlista mi!
Tusen takk.
Dolkestikkene er de jeg også er mest bekymret for. he he he.
Hyggelig at du likte karet, det er altid gøy med positiv respons.
Scalareyngel
Gud så flott å se scalarer som både passer egg og yngel. Foreslår at du tar bare yngel over i et annet kar om du vil prøve å berge noen av dem, da du ellers risikerer at foreldrene vil reagere på miljøforandringen med å spise yngelen selv. Du kan jo la foreldrene beholde en del av yngelen selv i hovedakvariet, det så ut til å være massevis av dem.
Fjerne yngel
Jeg er litt skeptisk til å fjerne yngelen da. Har hørt at de mister noe av instinktet/lærdomen de trenger for å bli gode foreldre selv.

Jeg har tre VF Scalarer fra Peru i karet også, og to av de har dannet par. Det jeg håper på er at de blir "triggret" til å legge egg de også når det andre paret legger egg jevnlig. Hormoner i vannet Osv.

Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap