Piraya Oppdrett

Noen som har peiling på piraya og om oppdrett av disse...har 12 stk Pygocentrus nattereri (rød piraya) ?? takker og bukker for alle svar
karlhenrik
Noen som har peiling på piraya og om oppdrett av disse...har 12 stk Pygocentrus nattereri (rød piraya) ?? takker og bukker for alle svar :-)


hvor stort er karet ditt ? sand eller grus ? mange gode gjømmesteder ? piraya'r blir sinnsykt hissige når de har egg og flyr på uansett om du står på utsiden av akvariumet
ca 500 liter, har svart, veldig finkornet grus, har ikke så mange gjemmesteder enda ( er dette viktig ) ? men er en ting jeg lurer på, hvorfor klumper de seg sammen (akkuratt som om de blir redd) når jeg slår på lyset. ??? er dette noe de må venne seg til eller ?
karlhenrik
ca 500 liter, har svart, veldig finkornet grus, har ikke så mange gjemmesteder enda ( er dette viktig ) ? men er en ting jeg lurer på, hvorfor klumper de seg sammen (akkuratt som om de blir redd) når jeg slår på lyset. ??? er dette noe de må venne seg til eller ?


piraya er en sinnsykt feig fisk som blir redd bare du går forbi akvariumet

hvis du har ett lekspar i akvariumet så kommer de til og legge beslag på halve akvariumet og dreper alle som kommer inn på demmes territorie så da kan det hjelpe med mange gjømmesteder
Noen ideer til gjemme steder jeg kan lage selv ? eller hvordan landskap jeg kan lage, og hva jeg kan lage det av ? hadde vært litt tøft med mange platå som begynner forran i akvariet, og slutter helt bak...med mose på eller noe sånn..
masse masse røtter, flyteplanter som gjør så de får lite lys, store planter de kan gjømme seg under gjør så de vil føle seg tryggere

hvor store er de? hva er målene på karet?
De er vel mellom 10-14 cm, den ene er sikkert bare 6 cm, men går godt ilag med de andre. Må gå og skaffe meg flyteplanter da...eller kan jeg bruke sånne som man finner i ute i naturen i vann, sånne flate store blad..vet ikke hva de heter...er ikke helt sikker på målene på akvariet, men det er et sånn avlangt, kan tenke meg 150 langt eller noe sånn...
skaff deg pistia, hornblad, gulrotgress eller noe sånt.. planter som vokser ute dauer ofte etter en liten stund pga: klima forskjellen
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap