Når ser jeg at guppyen er føde klar?

HAr en guppy som er meget rund og er veldig baktung. Når er hun så klar at ungene kommer? Når kan jeg evt lempe henne over i fødekar?

jeg har prøvd å få guppyene mine til å føde i fødekar, men fødsel har uteblitt der.
de føder med en gang de blir sluppet fri igjen....

en gang tenkte jeg å ikke gi meg, bare la hun være der til hun hadde født. det resulterte i masse døfødt guppy.
Hvor lenge er den i fødekar før ungene kommer?
Det kommer nok ann på når man putter den oppi. Jo lenger det er til hun er fullgått, jo lenger må hun være i karet.
Jeg er nok enig i at det beste er å la henne være i karet og heller satse på å få reddet ut noen yngel etter fødselen. Venter yngel på tre guppier i løpet av veeeeeldig kort tid nå. I dag har de tre hunnene begynt å samle seg (som stimfisk) og er veldig rolige i karet. Kanskje det kommer yngel i natt? Har hørt fra fles hold at det er vanlig med masse fødsel i små kar med fler gravide hunner. Spennende å se om det stemmer. Legger ved bilde av den "minste" av de gravide guppyene mine.
Ser ut som den er god og rund den fisken din..... Min er også nok så sprekkferdig

Ps har bestil meg 2 papagøye hunner og en han.... Gleder meg som en unge til å få de i hus..... skal ha meg et akvarium for ciklider i oktober med sand mm
Ciklider ja....
Fikk meg sommerfuglciklider og kakadueciklider for ca en måned siden. ALt gikk bra i tre uker. Kakaduene la egg (begge hoene) og jeg var kjempe spent på om det ville bli noe av de. Så fikk vi tre nye sommerfugler på lørdag......... I løpet av tre dager er alle fiskene bortsett fra en sommerfugl og en kakadue døde :0( Har ikke peil på hva som skjedde jeg? Vannverdiene er helt supre, masse oksygen og god støm i vannet. Det eneste jeg vet jeg har gjort er å sette inn disse nye fiskene. Men at alle går fra å være i leks-form og til å dø i løpet av tre dager?? Hannen til kakaduene var fin i farta i går, og i dag var den ryggsvømmer... nå har jeg flyttet de to siste fiskene over i et annet kar og lar karet de opprinnelig var i stå tomt en ukes tid i tilfelle det var sykdom i det. Ps. jeg hadde en rot jeg har funnet i et ferskvann oppi det karet. Kan den roten ha ført til at fiskene ble dårlige?
Det er ikke godt og si..... Jeg har hørt flere versjoner rundt å ha de typene sammen. En er at du må ha stort nok kar slik at de får egne revir. Det andre er at de må holdes vekk fra hverandre.

HAr du kokt roten din? Satte du den i etter du fikk fiskene? Jeg vil anta at det kan være noen parasitter eller bakterier i roten som har kverket fiskene dine dersom du har satt den rett i. Vet ( er ganske 100% sikekr) på at blanding av ulike bakteriekulturer ikke er særlig smart. Kok derfor røtter om de skal plasseres noe sted.
har du finkornet sand i ciklidekaret? ..... sånn sandstrand sand?
Ja, den er akkurat som på stranden.
ang roten
Kokte den ikke. Bare skylte den og børstet av litt sand....
Har vel bygget seg opp en bakteriekultur der da, som til slutt ble for mye. Søren, men jeg har hvertfall lært leksa ang røtter funnet i naturen. Nå har jeg bare 100394855 00 andre ting jeg må feile og lære om.
Syns det ser ut som om alle mine tre hunner er gravide...
Har ikke hatt fisk tidligere, og er rimelig fersk innen faget!
Har som sagt puttet den største i et fødekar, mens de to andre er i bollen...
God morgen
Jeg fikk mine guppyer for ca 5 uker siden. Da synes jeg allerede de var ganske store og runde.... Har jo forstått nå at det var de ikke ;0)
Nå derimot er det ingen tvil!
Synes du bør ta henne opp i akvariet (du skriver bolle, men håper du mener akvariet) og la henne være der igjen jeg. Det sies at guppyene føder hver 4. uke sånn ca. Så etter at hun har født denne gangen kan du jo putte henne i fødekaret når det hart gått ca 4 uker igjen dersom du har mest lyst til at hun skal føde der? Som det er skrevet over kan det å flytte henne over i fødekar stresse henne veldig og resultere i at både mor og ufødt yngel dør, men det er sikkert mange det går helt fint for også. Lykke til.
Ofte blir hunnen stressa av å være i fødekasse, det beste er å la henne føde i karet, blir fort mye yngel, så man får regne med at noen blir borte, men de yngler så ofte, til slutt har man bare problemer med å bli bitt det som er for mye..... Man kan bruke en del flyteplanter, da er ynglen tryggere.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap