Skalarene mine legger egg, hva nå?

Har en skalare som er i full fart i å legge egg på et blad. Den andre skalaren svømmer over eggene med nuppen som har kommet på magen. Hva skal jeg gjøre? Praktbotiaene og palettene venter på å spise eggene.
Har forresten 20 masete kobbertetra som maser, i tilegg til at skalarene har begynt å spise mange av eggene de legger.
Da bør du enten fjerne scalarene eller eggene. Mest trolig ville jeg valgt eggene.
Mammaskalaren spiste opp eggene og pappaen ble sinna. Så ble det stor slåsskamp. Kanskje mammaen spiste opp eggene fordi hun ble stressa pga. de andre fiskene. Skal ta ut Palettene og Praktbotiaene slik at de får ro til neste egglegging.
Jeg hadde nå nylig et scalarepar som la egg, de var flinke til å passe på disse helt til i dag. Eggene begynnte å klekke og scalarene begynnte å spise eggene. Da flyttet jeg scalarene over i 325 literen og knep av bladet med egg å la dette i et fødenett i det akvariet de ble lagt. Vet ikke om dette funker, men i det akvariet er det noen ivrige dvergbotia som sikkert hadde spist av eggene også. Så jeg håper dette går bra. Må nesten prøve seg frem. Eggene er ikke avhengige av foreldrene, så jeg får se hvordan dette går. Du kan jo prøve på noe av det samme! ;o)
Lykke til.
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap