Mystisk ancistrus.....

I det ene selskapsakvariet oppdaget jeg i kveld ca 10 ancistrusyngel....
Det er jo vel og bra, men jeg lurer på hvordan i all verden dem har havna der? Det er nemlig bare én ancistrus i dette akvariet, og det er en som jeg ikke trodde var kjønnsmoden enda.... Men dette er da sannsynligvis en hoe. Hannen flytta imidlertid ut av det akvariet for 2-3 måneder siden.... :o

Any ideas? Aliens kanskje?:
Hehe, godt gjort! :-p

Hvor store er yngelen? De må jo ha vært der en stund for ancistrusegg og -yngel er jo rimelig avhengig av hannens beskyttelse?
Tja, den lengste var kanskje -nesten- en centimeter inkl. halefinnen....
Ikke i nærheten av 3-måneders yngel, for å si det sånn :p

Ancistrusene mine har nok misforstått - hannen er jo i en 96-liter sammen med en rognstinn dame der vi håper på mange små....

Kan de ha sneket seg ut fra akvariet på kjøkkenet, inn i stua og oppi 260-literen natterstid og lagt eggene sine der tro? *humre*
Liz H
Kan de ha sneket seg ut fra akvariet på kjøkkenet, inn i stua og oppi 260-literen natterstid og lagt eggene sine der tro? *humre*

Der har vi svaret, tenker jeg *knegg*
Ja det må enten være dét eller jomfrufødsel :p
Liz H
Ja det må enten være dét eller jomfrufødsel :p

Jesus Cistrus?
Tone Andreassen
[QUOTE=Liz H]Ja det må enten være dét eller jomfrufødsel :p

Jesus Cistrus?

*flire*
Nå tror jeg det er på tide jeg legger meg gitt :p
Bilde av en av de søte små
Måtte jo forevige "barna".

De skal selvsagt få godt stell framover, aliens eller ikke
Nei nå skjønner jeg ENDA mindre.... etter å ha "etterforsket" litt i gamle innlegg, kommer jeg til at hannen ikke har vært i akvariet på...hmm.... minst 5 måneder... :o

Er litt merkelig om jeg skal klare å overse yngel i 5 måneder og så plutselig finne ti stk i løpet av en halvtime....

Har jeg en hann i karet jeg ikke vet om? Har en av de andre mallene hjulpet til og laget en krysning? (Ingen i ancistusslekten...så det skal ikke være mulig...)

Kan hunnen på noen måte "lagre sperm til senere bruk" ???

Kanske Jesus Cistrus -teorien ikke var så dum likevel, Tone :p

Skikkelig forvirra jeg nå.....
Til slutt fikk mysteriet sin løsning - heldigvis! (Jeg har sjelden bruktmye tid på å gruble om fisk)

En staselig ancistruspappa med flott bartevekst på leppa begynte etterhvert å vise seg fram. Var så lenge siden sist jeg hadde sett han, at jeg ikke husket at han fantes engang....

Han er forresten helt sikkert ikke så veldig glad i meg, siden jeg har "stjålet" 13 av barna hans og plassert dem i et nett skjermet fra de sultne tankkameratene i selskapsakvariet
He he, en atrig tråd.
Var nesten så jeg ventet på at du skulle finne ut at ancistrusen faktisk kunne lagre sperm. Tenkå stilig å funnet ut av noe sånt da! Vel, var kanskje godt at det ikke var løsningen på mysteriet, var vel ingen av ancistrus ekspertene i verden som hadde trodd det alikevel.... *smiler*
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap