cherrybarber

jeg har kjøpt med 8 cherrybarber, 4 hunner og 4 hanner. Hva må jeg gjøre for at de skal få yngel? den enne hunnen er utrolig rund om buken, er hun gravid?
Eggleggere
Disse fiskene legger egg, så hun er ikke gravid, men full av egg. Disse fiskene sprer eggene sine utover bunnen, men spiser dem gjerne opp selv etterpå. De fleste ande fiskearter spiser også egg. Sett opp et lite akvarium med et dobbelt lag med klinkekuler på bunnen, så de ikke får spist dem opp. Fjern så foreldrefiskene. Du kan gjerne ha en gruppe fisk, alle dine går greit, i lek samtidig, så de får velge partner selv. Kjøp for eksempel Liquifry 1, som du forer yngelen med fra plommesekken er vekk.
Du kan også klekke artemiaegg til dem, ha to klekkerier i gang til en hver tid.
Akvariedilla
Disse fiskene legger egg, så hun er ikke gravid, men full av egg. Disse fiskene sprer eggene sine utover bunnen, men spiser dem gjerne opp selv etterpå. De fleste ande fiskearter spiser også egg. Sett opp et lite akvarium med et dobbelt lag med klinkekuler på bunnen, så de ikke får spist dem opp. Fjern så foreldrefiskene. Du kan gjerne ha en gruppe fisk, alle dine går greit, i lek samtidig, så de får velge partner selv. Kjøp for eksempel Liquifry 1, som du forer yngelen med fra plommesekken er vekk. Du kan også klekke artemiaegg til dem, ha to klekkerier i gang til en hver tid.

Funker dette også på tetra? Kunne je prøvd det. Har både kar, klinkekuler og infusorier
Det tror jeg faktisk.
Du kan jo lage noen gytemopper av syntetisk garn og kork og plassere rundt omkring i karet. Husker i farten ikke om tetraer er eggspredere eller om de har klebrige egg som de legger i mopper, men jeg tror helst det siste. Bruk mørk tråd. Man kan også bruke et nett,som egg detter gjennom til eggspredere. Lykke til.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap