Yngel og 10 dagers ferie...

Skal til syden i ti dager, og har en del yngel fra både pygmegurami og apistogramma cacatuoides (kakadueciklide). Guramiene klarer seg muligens, ettersom de er bittesmå og det er masse javamose i karet som sikkert inneholder mengder med småkryp + at det har begynt å komme endel infusiorer i karet som de spiser av. Kakadue-yngelen begynner å bli såpass stor at man ser detaljer på dem (4-5-6 uker, litt usikker).

Hvordan kan jeg best sørge for at noe overlever i karet?

Jeg vet at det frarådes å bruke de feriemat-klumpene som man kan kjøpe, men hva er anbefalingen i denne sammenhengen? Yngelen trenger jo endel mat...

Hva med vannbytte. Tenkte i utg.punktet at jeg skulle skifte endel vann før jeg dro. Men, så begynner jeg å lure: Fjerner jeg mye av den næringen som yngelen kunne overlevd på ved å bytte vann nå?

Mye å bekymre seg for her i verden, ja...

Knut B.
Skulle gjerne hatt noen råd her...
Det beste hadde vel vært om noen akvariekyndige (her på AF?) som bor i nærheten kunne passe yngelen.

Det som kunne ha gått an, er om du hadde tilgang til ferskvanns mikroalger og rotatorier (hjuldyr), som du kunne ha tilsatt yngelkarene dine. Mikroalgene vil da fungere som fôr til rotatoriene, og rotatoriene som fôr til yngel. Er veldig skeptisk til feriefôr!
Kanskje eddikål kan være svaret:

Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap