Heisann og grattis !
Antar at det er sp Blue Fin det er snakk om her, har aldrig hørt om sp foto før ?
http://www.akvaforum.no/profile.cfm?id=15059Vilken butikk solgte deg disse, og hvor mye tok de for stk.
Dette er absolutt ikke en fisk som ses ofte, desverre.
Jeg har selv flere par med disse nydelige Pelvic,ene, og har hatt yngel på de flere ganger.
To par i en 60 liter er å be om trøbbel, garantert. Muligens et par er mer en nok, og da helst alene. ALT av annen fisk vil kjeppjaget mens de går med egg/yngel.
Søskenbarnet til diss, Palett cikliden er som rene engler i forhold !
Jeg har to par som yngler gjevnlig i en 340 liter, det er med nød og neppe det er stort nok.
De har tatt hevd på hvert sitt gjørne, og når de "møtes" på mitten av karet, så er det KRIG.
Den siste hannen må du ta ut, ellers er den ferdig på kort tid. Den vil gå veldig fint sammen med feks. scalarer såsant den ikke allerede er svekket for mye. De er ikke hissige når de går alene.
De trenger ikke sand i karet, mine går i fin grus.
Foring av yngel går greit med knust flakfór, yngelet spiser dette fra grusen. Ellers er jo artemia det aller beste da.
Men for og få ordentlig vekst må det også skiftes vann ofte, spesielt i et 60 liters kar.
Foreldrene vil passe på yngelet alt fra 1 til 3 mnd.er, dette variere litt.
Når disse først har funnet ut av dette med egg/yngel så vil de levere varene gjevnlig.
Hva slags hule la dine eggene i ?
Lykke til videre og hold oss gjerne oppdatert.
Mvh Stig J.