Salg av yngel...

Hvor gamle bør ancistrusbarn være før jeg trygt kan selge dem? Og hva vil en grei stk-pris være?

Har et kull som er 7 uker nå, og de er omkring 2 cm lange.
Jeg har kjøpt 10 for 100,-
Maller er litt spesielle, ettersom de egentlig er ganske saktevoksende. Ancistrus er også spesielle i den forstand at de er temmelig skjøre overfor endringer i temperatur o.l. når de er under en viss størrelse. 4 cm har jeg hørt at de bør være, da begynner de å bli litt tøffere og mer seiglivede.

Men om du selger dem når de er små, og ikke legger skjul på det faktum at noen kan stryke med av flyttingen pga ung alder og priser dem deretter, så burde det jo ikke være noe i veien for å selge dem nå om du vil. Så lenge kjøperne på forhånd får vite hva de kjøper, og ikke begynner å klage i ettertid fordi halvparten dauet... du selger billig altså, mot at kjøper godtar risikoen ved å kjøpe såpass små Ancistrus.

Det er mitt forslag, slik ville jeg gjort det om jeg skulle selge såpass små og unge fisk.
Skjønner det optimale vil være å vente med å selge ja, pga størrelsen og det faktum at de er skjøre. Men jeg ser jeg trolig får problemer, da jeg pr dato har rundt 30 stk i karet, pluss at hannen nå ligger og vokter over et nytt kull. Er redd det blir trangt om plassen om det neste kullet også vokser til...

De står i en 60 liter, så innspill mtp plass mottas med takk

To venninner har fått 10 hver av meg, og den ene ladningen vet jeg har overlevd flyttingen. De 10 andre vet jeg ikke sikkert, for jeg har ikke snakket med vedkommende ennå etter at hun fikk dem.

De 10 ble fraktet i en pose med fly til Oslo, og videre et par timer med tog, og de virket friske og raske ved ankomst, men tiden etter vet jeg lite om ennå.
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap