Tar botia yngel?


Min kjære søster har fått yngel på sine discus (hurra!), men mistet yngelen straks de ble frittsvømmende.
Nå driver paret på å sutter greina ren igjen og er tydeligvis klar for et nytt forsøk.

Hun har to discus til, en god gjeng med corydoras swartzi, en liten haug guppy, en sjokolademalle og tre praktbotia.

Hun tar det vel for gitt at guppyene må ut, men lurer på ang praktbotia?

Foreldrene har vært flinke med sitt første kull, og klarte å ta vare på alle wigglers, og å holde de to andre discusene borte.

Akvariet er forresten på ca 300 liter.
Om hennes praktbotiaer er like gærne som de jeg har, vil jeg tro at de er en stor fare for de små yngelene.

Med gærne mener jeg; mine praktbotia prøver daglig å spise kakadueciklidene... Har dem lyktes? Nei, men de er ganske nære av og til

Henne gjeng er vel det man kan kalle "småfeite og makelig anlagte"....

Skal høre med henne hvor aktive de er, men hun vil nok ikke bli glad om de må dra. De er de eldste fiskene hennes, og hennes små (??) øyenstener.

Guppyene må vel bort?
Ville fjernet guppyene både for deres del og diskusenes del. Sinte diskus er ingen spøk

Foreløbig ser det visst ut som det funker.
(Og til tross for blandingen discus/ guppy/ botia er ikke søsteren min helt amatør, hun fikk sitt første akvarie i -81)

Kan bringe kunnskapen herfra videre!

Forresten tror jeg all guppy- yngelen som plutselig kom kan ha trigget lek, har jeg rett i det?
MC Darup
Forresten tror jeg all guppy- yngelen som plutselig kom kan ha trigget lek, har jeg rett i det?

Ser ikke bort i fra dette Av en eller annen grunn; leker ett par hos meg, leker de fleste andre ett par dager etter.

I tillegg har vel all yngelen vært ett kjekt kosttilskudd for diskusene *kremt*
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap