Albino Ancistrus og oppdrett

Nå lurer jeg på.....har alltid hørt at albinovarianter i dyreriket er sterile. Stemmer det? Har en albino hun ancistrus (helt sikker albino - med røde øyne) som aldri har hatt noen make. I samme kar går et par vanlige Ancistrus sp. som yngler både titt og ofte. Hannen her jager albino hunnen konsekvent vekk så snart hun er i nærheten.
Har noen noen gang forsøkt å få til et par av to albino ancistrus? Er alle albino ancistrus i handelen bare født "på slump"? Da hadde jeg trodd de var mer sjeldne og kostet mer....
Jeg bare lurte..... Legger ved et lite bilde av damen, Hun har fått det litt mandige navnet Kalge Toralf av min datter!
Albino Ancistrus
Albino Ancistrus er ikke sterile. Det er nok en myte du refererer til der. Jeg har et par med albinoancistrus, som har gitt meg temelig mange kull.

Albinoancistrus mangler totalt fargepugmenter og som et resultat av dette mangler de opptimalt syn. Men ellers er de vellfungerende.

Det er også mulig å få dannet et par av en albino variant og en vanlig variant.


E
Da fikk jeg svar på det jeg lurte på.....takk! Får albinoparet ditt albino barn, eller blir de vanlige ancistrus? Si fra hvis du har en albino han til salgs!
Albino parret mitt får kun albino unger, men det er nødvendig vis ingen systematikk i dette. Får å lære mer om dette må du lese mer om gener og arv. Jeg er på ingen måte ekspert.

Jeg har mange unger til salg, men de må hentes her i Fredrikstad.

E
Er på de kanter av og til. Sender deg en mail når jeg skal til området!
Tilfeldig bekjentskap
© Stine Sofie Finholt
Reklame for plussmedlemskap