Sprekkeferdig Kardinaltetra

Jeg har en 112 l.som er under omlegging til Amazonas kar. Her har jeg svart sand og Reed moore røtter og ikke noe særlig med planter enda. Det er kun lyset frommet som lyser nedi her foreløpig.
Nedi her bor det fire Corrydoras, en Ancistrus og ni Kardinaltetra. Jeg forer mest med frossenfor som mygglarver og div. Så er det poenget mitt: det er én av kardinalene som er blitt så feit!! Den er så tykk at det ser vondt ut, som om den skal til å sprekke når som helst!!! Den røde stripen er dobbelt så tykk som vanlig.
Kan det være at den er full av egg? Eller er det hakket før den forspiser seg??Den har vært sånn i et par uker i alle fall. Vet jo det at oppdrett av Kardinaltetra ikke er noe som skjer av seg selv som regel. Men kan det være noe håp? Hvis det hadde vært egg, hva kunne jeg gjort for å berge de? Er det noen som har erfaring med disse?
Jeg ha 15 neon tetra, noen av disse er også sprekkeferdig. De har vært sånn i snart ett år uten at de har lagt egg eller strøket med.

Men svart neon tetraene mine fyller hele akvarie med egg innimellom, for å spise de rett etterpå.

Så kansje det kommer egg en dag, men ville ikke hatt så store forhåpninger om at det blir barn av det.
Hmmmm....det gikk noen dager med lite fór, og da så det ut til at magen normaliserte seg igjen. Jeg tipper det er en kardinaltetra som er ekstra glad i mat, jeg.
Tilfeldig bekjentskap
© ThorG
Reklame for plussmedlemskap