Killifiskbarn

Jeg satt nettopp og tittet inn i 180-litersakvariet (det eks. pestbefengte akvariet). Der så jeg plutselig en fisk jeg ikke har kjøpt! En litt nærmere titt viste at dette måtte være en Fundulopanchax gardneri gardneri. Jeg har jo tidligere sett lekstendenser hos mine killier, men regnet med at all rogn ble spist av paletter, blå monstre og stort sett alle de andre fiskene også. Men denne har altså greid seg! Og nå er den for stor til å bli spist også Så jeg har altså fått barn på mine Fundulopanchax gardneri gardneri Et stort smil har bredt seg ut over ansiktet mitt! Det var totalt uventet!
En nærmere titt i dag viser at lillebarnet er en liten gutt. Den viser spor av å få de samme tegningene som sin far
Grattulere da!

Når ejg blir mer erfaren vin jeg også ha killifisk...
Killien som jeg har (ta en titt i profilen min, så ser du hvilken), er en av de lettholdte. Disse killiene mine har overlevd både det ene og det andre i det siste, med sykdom og annet. Jeg mistet en dame til sykdommen, men yngelen har jo overlevd både sykdommen og sultne rovfisk. Jeg er stolt av han Noen idé til et navn som kan passe til en sånn fighter?
Rambo!

Det het kysseguramien min da jeg var liten, den var voksen da jeg kjøpte akvariet brukt, levde vet ikke hvor mange år hos oss, før den fortsatte sitt liv hos en annen familie...

Pappa ville at den skulle hete det.. ikke jeg...

Men jeg ser nå at det passet veldig veldig godt....
Jeg og pappa kunne ingenting om vannverdier og sånt, jeg klarte ikke løfte ne ti liters bøtte med vann en gang, så pappa tok ansvaret med å vaske det.
Og det så ikke UT! Når jeg tenker tilbake på det akvariet får jeg helt vondt i magen, så fælt var det, ingeting stemte overhode.
Og fisk døde i hytt og pine, hadde sykdommer og alt flere ganger, og det så herpa ut, men! Den eneste fisken som overlevde alt helvettet og så ut itl åvære like glad, var Rambo... søte fisken

Det er mitt forslag!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap