Palettciklide

For ei stund sidan hadde eg eit par med palettar som hadde lagt egg i ei hule. mislykka. hoa døydde seinare.
Hannen har vert åleine i eit kar i ca ein mnd. No har eg kjøpt ei ny hoe.
Det er lite 'spenning' mellom dei og eg ser ikkje teikn til lek.

Hannen må vera større enn hoa for at ho vil ha han. Men han er vertfall fire gonger større enn ho. Har det noko å sei?

No har eg venta lenge og blir snart utolmodig:P tips?
Langt i fra noen ekspert på dette selv jeg, men mitt par er en liten hunne og en svær hanne. Det tok det en god stund før disse to fant hverandre Mulig det var lenger enn en måned. Når de først bestemte seg, så var det ikke noe problem...de la første kullet sitt i jula og er nå i gang med det tredje. Fra det første kullet svømmer det fire små rundt, kull to døde for meg

Men mener jeg har lest at de ikke nødvendigvis liker hverandre bare fordi de tilfeldigvis ikke har flere å velge mellom. Selv har jeg opplevd èn gang at de ikke ville ha hverandre. Ellers har de fleste parene funnet hverandre ganske raskt. Er vel forresten hunnen som bestemmer..

Du kan jo gi det litt tid til og så eventuelt spørre butikken du kjøpte den i, om du kan få bytte den hvis det ikke ordner seg?

Hilsen Malagi
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap