Føstegangs "Matmor"

Heisann
Jeg har nesten nettopp skaffet meg 8 guppyer(3 hanner og 5 hunner) og 3 black molly(2 hunner og 1 hann).
Eller egentlig så har jeg kjøpt alle fiskene gradvis....:
Først 6 guppyer, men så døde 2 av dem pga sykdom. Så kjøpte jeg meg 2 til. Og i dag kjøpte jeg meg 2 hunnguppyer og de 3 black mollyene.
I akvariumet mitt har jeg masse planter og forskjellige gjemmesteder til fiskene. ( Og yngel ) . Og det jeg mener med at det er MASSE gjemmesteder er at nesten halve akvariumet er fylt med planter. Også har jeg et sånt slott og et par steiner.
Også har jeg et par hunner som ser ut som tikkende bomber. Så tror kanskje at de får unger snart.
Men spørsmålet mitt er ;

Hva skal jeg gjøre ??(ungene, fødekasse, foring, når jeg kan ta de ut av fødekassa OSV.) Jeg er redd for å gjøre noe galt og trenger virkelig deres hjelp

Hilsen Christine
Jeg ville latt hunnene dine føde i akvariet, vokser fortere men mindre yngel vokser opp.
Men viss du vil at de skal vokse opp i fødekassen så kan du gjøre det.
Har gjort det selv

Da mater du lite mange ganger om dagen, og la de ha godt og fiskt vann.
Du kan slippe de ut når du ikke lenger passer i munnene på de andre fiskene dine;o)
Når du setter hunnen i fødekassen lar du hun bare føde, å tar henne ut med en gang hun har fødet, for å slippe stress.

Jeg bruker å la de føde i karet for så å fiske opp yngelen med håv, å putte de i fødekassen

Håper dette var til hjelp for deg

Mvh Cassandra
;)
Takk for hjelpen og for raskt svar
Nå som du sier det kommer jeg nok kanskje til å la dem føde i akvariumet, også deretter å fiske dem opp med hoven
Tusen takk for hjelp
Ja, det er det jeg gjør nå for tiden

Lykke til!

Mvh Cassandra
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap