Opdrett av elefantfisk?

Er det noen her som har erfaring med dette?

Hva må til for at de skal gå i lek?

Bør foreldre skilles relativt raskt etter klekking?

Råd om den kritiske fasen?

Og legger de mange egg?
her er en fin link
du får kansje ikke svar på alle spørsmålene, men det står litt om oppdrett

http://akva-net.hjem.myinternet.dk/elefant1.htm
Takker og bukker

Hadde faktisk gitt opp å få svar her inne

Oioi,det var ikke lite avansert.

Dette blir nok en utfordring en gang i fremtiden. Men første oppdrett jeg skal prøve meg på er av sommerfuglfisk.

Men det med elefantfisken skal jeg absolutt forsøke en gang
vi har et par med elefantfisk som vi faktisk tror er i fred med å lage rede de drar opp grass hele tiden
Oi! Spennende! Du må varsle oss andre hvis det blir yngel med tiden da! Det hadde vært en sensasjon
Oioi håper det blir noe ut av det
skal prøve å holde dere oppdatert fårløbi skjer det ingenting.

De to elefantfiskene går i en 720 liter sammen med diskus og gibbiceps

http://akvaforum.no/member.cfm?id=12191

har ikke gjort noe spesielt, og hvis det blir yngel kommer nok gibbien og spiser de.
er det noen som hvet om de er gode foreldere (elefantfisken)

I går kveld satt vi og så på Discovery, det var ganske sent så vi hadde skrudd av lyset i akvariet. Plutselig var det et eller annet som blinket i akvariet, vi trodde at det lysekrona som reflekterte seg i boblene fra luftgardinen så vi tenkte ikke mer over det, men så blinket det i andre enden av akvariet. Når vi så nærmere etter så oppdaget vi at det var elefantfiskene. De sendte ut elektriske inpulser så det kom et lite lysglimt. Ikke et veldig kraftig et men nok til at du såvidt oppfanget det

er det noen som har erfart dette før? Kan det være lek

Jeg vil med glede ta imot tips
Jeg har også opplevd dette i mitt kar,om det er forbundet med lek vet jeg ikke. De bruker eletriske impulser til både kommunikasjon og orientering så det kan være noe sånt som har skjedd også.

Stilig er det blinket hvertfall,skjønt litt irriterende når men desperat forsøker å sove :P
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap