Har fått barn på Guppy - reddet 1!

Jeg kjøpte fisk i går,
og i dag fikk den ene Guppy'en barn! :O
Reddet 1, puttet den i en plastboks,
puttet også moren der, kanskje den føder mer.
Oppdaget plutselig at den lå inni planten, og at det var et barn ved siden av den!
Håper det kommer mer!
Se bilder...
(Løper tilbake til akvariumet!)

Edit:
Hvis det kommer flere skal jeg selge.
Skal beholde 2-6, resten selger jeg
Skilt!
De er nå skilt,
moren i en litt større boks.
Og barnet ble i den "gamle".
Håper det kommer fler,
da skal de sammen med det andre barnet
Grunnen til at jeg har litt tro på at det kommer en til,
er at moren fortsatt har litt større mage enn normal.
Fler?
Tror dere det kommer fler?
Har puttet moren tilbake i akvariet nå.
Og har også puttet den lille i den store boksen nå.
Reddet en til nå!
Da er 2 reddet
Reddet en akkurat nå,
var vanskelig å fange dem,
brukte 20 min. eller no...
Nå svømmer hvertfall 2 glade å blide rundt!
Da er ca. 5-6 berget :D
Finner fler og fler i planten og på bunnen!
Kjempe glad
Kanksje jeg skal selge litt...
PS: Grunnen til at jeg poster nytt er at jeg av en merkelig grunn ikke kan endre poster!
Du kan bare endre innleggene dine 15 minutter etter at du har postet dem
Takk! og borte fra yngel?
Sindre Dybvik
Du kan bare endre innleggene dine 15 minutter etter at du har postet dem:)

Det visste jeg faktisk ikke :P

Kan jeg være borte fra yngel fra i dag til Søndag kveld?
Jeg skal kjøpe yngelkar i dag, før jeg drar!
Hvis jeg får noen til å mate dem 2 ganger om dagen mens jeg er borte...
HÅPER DET GÅR BRA!
Janern
Finner fler og fler i planten og på bunnen! Kjempe glad :D Kanksje jeg skal selge litt...

Jeg vet at du bare er 12 år, så det er kanskje litt slemt av meg å nevne dette, men for at du ikke skal bli for skuffet senere, så....

Vil ikke ødelegge gleden over de første ynglene, men..eh... ikke gni deg i hendene riktig enda over penga du kan tjene på dem, kompis
Guppyer formerer seg så utrolig mye at de fleste er glad til om de klarer å gi dem vekk gratis. Det er nemlig vanskelig å bli kvitt all yngelen.

Å selge dem er nok ikke så lett, da de fleste egentlig ikke er villige til å betale noe for dem...
Er man heldig kan man bytte de mot noe lignende fisk, platy foreksempel.
Dersom du hadde latt yngelen være i karet hadde det nok gåt greit å være bort fra dem fra i dag og frem til søndag. Da hadde de spist av det de hadde funnet der. Du så jo selv hvor flinke de er til å gjemme seg, så de hadde nok ikke blitt spist. Nå som du har dem i en bolle, vil de nok ikke klare seg over helgen dersom du ikke får noen til å hjelpe deg med foringen mens du er borte. Der er det jo ikke noe snadder å finne, og du kan IKKE fore masse sånn at de har mat over helga. Da blir de forgiftet av maten, garantert. Du tror ikke det kan være greit å helle dem forsiktig over i karet igjen da? Rett over en plante, slik at de kan gjemme seg igjen med en gang? Og så en ting til. Da du skrev om at tempen i karet ditt var litt lav i går, rådet vi deg til å kjøpe varmekolbe. Da hadde ikke jeg fått med meg at det var et 28 liters kar.... Ha heller på toppglasset, og tempen vil øke og bli helt fin av seg selv pga lampen. Du skriver at det blir så styr hver gang du skal nedi karet og ordne noe, Man skal ikke drive å romstere nedi kar sånn i hytt og pine, selv om det kan være fristende. Dette skremmer og stresser fiskene dine, og faren for at de blir syke pga stress øker. det holder å "rote" i karer en gang i uka, når du skifter vann. Ta på glass-dekselet du, og du behøver ikke å kjøpe hverken varmeovn, eller kolbe.
Kanskje jeg ikke får så mye :(
Kanskje jeg ikke får så mye,
men kanskje jeg kan bytte mot Platy!
Men nå har jeg kjøpt et slikt yngelkar som jeg har oppi 56L'ern.
Tror du de klarer seg over helgen da? Håper det!

Jeg har også tro på at noen yngel fortsatt gjemmer seg i akvariet!

PS: Gry, varmeovn ligger på gulvet, skal bare opp :P

Off-topic: Har kjøpt weekend-tablett som jeg skal ha i akvariene i helgen, virker disse bra?
Drysset over mat
Drysset over litt mat nå,
de spiser ikke, kanskje de spiser det i løpet av helgen
Håper det går bra!
Drar ca. litt før 18.00.
Legg noen planter oppi til yngelen. Det er viktig, slik at de føler seg trygge. God tur.
Gry
Legg noen planter oppi til yngelen. Det er viktig, slik at de føler seg trygge. God tur.

Det er gjort... har glemt og si det.
Men jeg bare rev av en annen plante,
det er greit det? Ikke sant?
Det er så greit atte.
Bra!
Da er jeg på fjellet med treeeeiiiigt internett :P
Ha, ha! Skal noe til å få stoppet deg!
Tilfeldig bekjentskap
© Pål A. Hegland
Reklame for plussmedlemskap