guppy yngel. trenger svar fort

ja i går var jeg inne på forume her å søyt litt over at min guppy ikke vile føde. vel dagen er kommet. jeg sto opp til vanelig tid. 07:00 går litt rundt i huse å driver med mitt. å tenker ja stemmer fiska mine jeg må jo mate dem. skrur på lyset i 60L forer litt å glemmer å se neddi. setter meg på datan å litt sånn. også er det jo et nytt kar så vanen er å snu seg å se litt i karet å se litt rundt oppi der. så fikk jeg se små små små fisk, det gikk opp for meg ganske fort. JAAAAA. jeg har fått yngel. hm men hvem fisk har føda. kikker bort på guppyen å skriker enda høyere JA. jeg har fått guppy yngel. men glemte å legge mora nedi føde karet. å nå svømmer de fritt rundt oppi der.

spørsmåle mitt er.

får jeg fora dem vist jeg knuser maten veldig?

får jeg tatt dem oppi fødeboksen?

blir de spist opp av andre fisk vist de kan svømme, eller vil ikke de andre fiska bry seg siden de da kan svømme?

svar tas i mot med stor takk. må ha det litt brennkvikt
Guppy-yngel ses vel ofte på som snacks av andre fisker,selv foreldrene.Hvis du har en klynge hornblad å legge oppi,vil yngelen søke til toppen av plantene,og du kan lett håve dem derfra.
Finknust flakfòr kan du godt bruke,men babyfòr til fisk anbefales.
Ja, de kan fóres på knust flakfór, selv om det finnes alternativer. Hvis du har tett med planter i akvariet, helst masse flyteplanter som danner mye røtter eller har små blader, så vil alltids noen overleve. Hvis ikke, så vil nok de voksne spise alle. Du bør jo også tenke på om du har plass til å fóre dem opp. Det er sjelden man får gitt bort/solgt guppyer som man ikke ser farge eller kjønnsforskjell på, og det kan ta 2-3 måneder, alt etter hvilke forhold de får.
har nå lakt over 10 stk i fødeboksen. men hvor lenge kan jeg ha de der. å hvor lang tid tar det før de er voksene nok til å ferdes rundt i en 60L verden.

når kommer fargene å slike ting?

skal ikke selge eller gi bort guppy. skal ha de selv.

de er i et planteakvarie. å det er godt med lys. noen blader har jeg lakt oppi fødeboksen. skal snart ut til lillestrøm å kjøpe yngelfòr
Hvis guppy er den største fisken i karet, så burde de kunne slippes ut igjen når de er ca 10-12 mm lange. Det går ihvertfall bra hos meg, og jeg har sverddragere som største fiskeslag i mitt kar. Hvor lang tid det tar, vil variere. Dårlig plass og lite mat gjør at de vokser saktere. Derfor har jeg valgt å ha noe yngel i en beplantet 15-liter, da har de det bra til de er store nok til å være blandt de andre.
Noe yngel lar jeg også bare bli i det store karet, og jeg ser at en og annen klarer seg der også....
største fisken min neddi der er black molly
Mollyen vil nok forsøke seg, men min erfaring er at de fleste guppyyngel klarer seg utmerket sammen med de store helt fra første dag. Men som jeg skrev i går, de trenger noe å gjemme seg i. Jeg fikk yngel på guppy i forgårs, og allerede i går svømte de sammen med de voksne rundt i karet. Ingen av dem som ble jaget. Det er kun guppy i det karet. Ellers har mine hanner gjerne begynt å få farger på halen etter tre uker. Det går kjempe fort.

Selv gjør jeg ingen ting for dem. De spiser det de kommer over og vokser utrolig raskt. Husk at det er mye mat i store kar. Har ca 8 produktive hunner, og får minst et kull i uka. Midt i karet er det en stor(50cm*50cm)klase med flyteplanter, og når jeg ser der er det alltid ca 50 yngel der i ulik størrelse. Heldigvis spiser de andre fiskene opp det meste av yngelen, men en netto på minst 5 i uka er det uansett. Tar jevnlig en tur på den lokale fiskebutikken med en pose voksen fisk som de selger. Som takk får jeg avslag på det jeg handler av og til.

Hadde jeg orket å drive med fødekar kunne jeg sikkert fått til 30 i uka i netto, men de er mer verdifulle som for synes jeg.

Passer du på at du ikke bruker fedre, brødre og onkler til fedre?
Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap