Ancistrus og fremtidig lek
Hei!
Jeg kunne tenke meg å prøve på oppdrett på Ancistrus. Ser at mange har fått det til og jeg har noen spørsmål. Skal prøve og drette dem i 180-literen min, og har hørt at det er lurt å ha en hule. jeg har ingen slik flat skiferhule, men en rund hule, se profilen min for 180 litern ( hula er den som praktbotiaen ligger i på det ene bildet.
1: Har den hula jeg har noen funksjon med tanke på oppdrettet, eller må jeg ha en skiferhule?
2: Er det mulig å få til oppdrett på fisken i ett kar som det er masse annen fisk (se profil, sverddrager, guppy, platy, molly osv...)
3: Hvor mange av arten bør jeg ha? 1 hunn og 1 hann? 2 hunner og 1 hann?...
4: Har lest at hannen passer på egg og yngel, vil hannen være veldig aggresiv mot andre fisker?
5: Fremgangsmåte? Foring? Må jeg skille fiskene når yngelen blir større?
Mange spørsmål, håper noen gidder å svare
Hvis det ikke er mulig i dette akvariet, kan jeg prøve i 28 literen? Må først bli kvitt guppyene som er der og flytte hula dit.
Andre tips og triks mottas med takk
Jeg kunne tenke meg å prøve på oppdrett på Ancistrus. Ser at mange har fått det til og jeg har noen spørsmål. Skal prøve og drette dem i 180-literen min, og har hørt at det er lurt å ha en hule. jeg har ingen slik flat skiferhule, men en rund hule, se profilen min for 180 litern ( hula er den som praktbotiaen ligger i på det ene bildet.
1: Har den hula jeg har noen funksjon med tanke på oppdrettet, eller må jeg ha en skiferhule?
2: Er det mulig å få til oppdrett på fisken i ett kar som det er masse annen fisk (se profil, sverddrager, guppy, platy, molly osv...)
3: Hvor mange av arten bør jeg ha? 1 hunn og 1 hann? 2 hunner og 1 hann?...
4: Har lest at hannen passer på egg og yngel, vil hannen være veldig aggresiv mot andre fisker?
5: Fremgangsmåte? Foring? Må jeg skille fiskene når yngelen blir større?
Mange spørsmål, håper noen gidder å svare
Hvis det ikke er mulig i dette akvariet, kan jeg prøve i 28 literen? Må først bli kvitt guppyene som er der og flytte hula dit.
Andre tips og triks mottas med takk
Postet 22.02.07 kl 16:17
Endret: 22.02.07 kl 17:48
aquafish1: Har den hula jeg har noen funksjon med tanke på oppdrettet, eller må jeg ha en skiferhule?
Mine leker der de finner det for godt, enten det er under stein, i shiferhuler, kokosnøtter, groper\ huler i røtter.
Jupp, disse fiskene er ikke sjenerteaquafish2: Er det mulig å få til oppdrett på fisken i ett kar som det er masse annen fisk (se profil, sverddrager, guppy, platy, molly osv...)
Du trenger i alle fall en av hvert kjønn Hos meg har jeg fått avkom, helt uavhengi av hvor mange det er ut over de to som trengsaquafish3: Hvor mange av arten bør jeg ha? 1 hunn og 1 hann? 2 hunner og 1 hann?...
Jeg opplever lite aggressjon, men dette kan henge sammen med at de andre fiskene ikke har oppfattet at det er mat han passer påaquafish4: Har lest at hannen passer på egg og yngel, vil hannen være veldig aggresiv mot andre fisker?
Jeg løfter ikke en finger, men likevel er det stadig vekk yngel å se. Siden jeg har en sulten ål som digger slike småttisser, er det få som vokser opp.aquafish5: Fremgangsmåte? Foring? Må jeg skille fiskene når yngelen blir større?
Nei. Fisk trenger å trives for å ynlge, og det får du ikke til i en 28LaquafishHvis det ikke er mulig i dette akvariet, kan jeg prøve i 28 literen?
Postet 22.02.07 kl 17:39
Postet 22.02.07 kl 21:07
Inaktiv bruker
Unnskyld for at jeg spør her, men vil ikke lage en ny tråd.
Hvor store må ancistrus være før de går i lek?
Hvor store må ancistrus være før de går i lek?
Postet 22.02.07 kl 23:11
Postet 23.02.07 kl 11:16