Guppy yngel

Hvor mange grader bør eg ha i yngelkaret? Skal eg ha pumpe eller ikkje? "Nyfødte" i dag.
Jeg hadde et stort kull guppy-yngel gående i et lite 12 liters kar i to eller tre uker. Der hadde de kun luftestein, og en hel bråta med flyteplanter som fyllte nesten hele karet. Ingen sand på bunnen, ikke noe filter, bare luftestein. Ingen varmekolbe heller, romtemperatur er nok.

Om det er viktig at flest mulig overlever;
pass på å suge opp avfallet på bunnen ofte og skift litt vann hver dag, så klarer de utrolig mye.

Jeg hadde nesten håpet at noen skulle daue i den 12 litern
Det var så grassalt mange av dem - men ingen strøk med, alle overlevde kummerlige forhold! Æsj.... (jeg vasket aldri tanken, slamsugde sjelden)

Det er hardføre yngel etter min erfaring

PS! Beklager om du synes jeg var litt slem...men guppy-yngel drukner man i etterhvert, så man begynner snart å håpe på litt "naturlig frafall". Sånn er det bare
Guppy!
mona o
Det er hardføre yngel etter min erfaring:-) PS! Beklager om du synes jeg var litt slem...men guppy-yngel drukner man i etterhvert, så man begynner snart å håpe på litt "naturlig frafall". Sånn er det bare:-)


Hehe! Da jeg var liten fikk jeg et 63 liters akvarium og to flotte guppyer. Et par år senere hadde jeg ca. 60 nært beslektede fisker i 63 literen og var på desperat jakt etter folk som jeg kunne gi bort fisker til De vokser og reproduserer utrolig fort om de har rette forhold!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap