Guppy yngel...

Har fått disse for første gang.. Har hatt de i fødekar men nå har jeg flyttet de over i en bolle med bare grus. Trenger de pumpe, planter og andre ting?? Klarer de seg med bare dagslys eller bør jeg ha ekstra lys? Har også noen sandsnegler oppi der....-gjør det noe?
Hvorfor har du dem ikke sammen med de andre? Jeg pleier å slippe dem ut etter en uke, 14 dager (de vokser fort den første tiden) Det går stort sett bra, har ancistrus, molly, guppy, reker og pansermaller. Mye Javamose selvfølgelig. Guppy er forholdsvis raske fisk / yngel og god til å finne føde selv. Men lys, varme og litt rørelse i vannet er nok en forutsetning for overlevelse. Sandsnegler er bare positivt.
De er vel litt små til å bli sluppet til de andre kanskje? Ble født på tirsdag..
Det nok ikke nødvendig med en pumpe, men jeg ville nok ha hatt oppi en brusestein. Ser ikke helt vitsen med plante annet enn at det er dekorativt. Om du har bollen i et rom med jevn varme er det nok ikke nødvendig med varmekolbe. Det eneste jeg ville vært litt ops på er vannverdiene. Yngel krever mye for, og det blir da en del avføring som kan påvirke vannverdiene. Ellers så er guppy yngelen en veldig hardbarket yngel som tåler overaskende mye! Etter en stund vil du nok ikke engang gidde å ha fremtidig yngel i egen bolle. De fleste som har Guppy har nok opplevd problemet med for mye yngel
Kjøper en brusestein så går det forhåpentligvis bra. Prøver meg frem litt..

Takker for svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap