Overraskende limia- yngel :)


Jeg har en trio med gul limia ( de selges som det, husker ikke det latinske navnet. Er det limia nigrofasciata mon tro?)

De går i 45 literen ilag med en god skokk med kobbertetra. Og tetra er jo ganske glupsk.

Jeg vet limia- hunnen har ynglet, hun var tykk og så plutselig tynn (og Grete Roede har ikke vært i karet)

I dag fikk jeg endelig fanget min tre L- 144 bebiser og flyttet de til 45 literen.

Satt som vanlig og studerte oppførsel på nyinnsatte fisker, og der dukket det jammen meg opp en baby- limia!!

Kanskje det er flere, karet er fullt av javamose og endel røtter med kriker og kroker.

Denne var ca 0.5 cm, og lignet sin kjekke far
Er det denne? Den ser iallefall veeeeldig kjekk ut. Gratulerer!
Hmmm. Den virker hos meg, men tar litt tid å åpne.

Nå virket den her også

Ble i tvil nå, mine er mørkere på finnene. Men de er iallefall helt nydelige!

Jeg har to hanner, men de har ikke begynt å få "kul i panna" enda, gleder meg til det skjer
Ja den på linken var i alle fall veldig flott og spesiell. Har ikke sett disse før jeg. Du får hive ut noen bilder her. Ps. trykket du på bildet? Dersom du gjør det åpner det seg en side med flere bilder.

Jeg vet..

Lenge var jo 45 literen lettere forsømt, men nå er det omsider representabelt igjen.
Skal se om jeg husker det i kveld, nå er det litt for mye lys på det
Og hva heter denne skapningen?

Som sagt lurer jeg på det latinske navnet, håper noen kan hjelpe
ID- hjelp ønskes

Hadde besøk i dag, og hun oppdaget to yngler til

kos kos kos

Så gøy. Må du fore disse spesielt, eller tar de flakfor allerede? Hmm... når jeg tenker meg om så har de vel klart seg en stund alene alt, så da var dette enda et unødvendig spørsmål :0P

Håper det dukker opp mange flere.
MC Darup
Som sagt lurer jeg på det latinske navnet, håper noen kan hjelpe :)


Limia nigrofasciata
Rune Evjeberg
[QUOTE=MC Darup] Som sagt lurer jeg på det latinske navnet, håper noen kan hjelpe :)


Limia nigrofasciata

Flott, det var det jeg selv trodde tilogmed
Takk!

Gry, du spør nå om mye rart :P

Det er masse javamose i det karet, så de finner nok endel smårusk å beite på der også

Håper de har blitt så store nå at de slipper unna tetra- munner.
Mellom oss to; jeg har praksis i psykiatrien i disse dager, og jeg kjenner meg veldig igjen i de fleste diagnoser.... *trøtt knis*

Føler det burde vært en mappe eller to på meg også nå.
Satt på en ubehagelig krakk på kjøkkenet, alt lys av bortsett fra 20 literen til temporalisene.
Satt å kniste temmelig høyt over yngel med kjempestore fòrflak, og yngel som spratt vegg- i- mellom når foreldrene svømte fort over dem

Ryddet litt for å bevare enkeltes gode rykte.
;0) Du er heldig som kan slette fortiden slik. Hehe, god natt!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap