Oreochromis mossambicus!

Yeaj, har nå flytta over Oreochromis mossambicus hunnen fra 200 litern min, til et 60 liters kar.
Der skal den være til bebisene har kommer ut av munnen på hunnen

Dette er første gangen for meg, så er veldig amatør.
Men leste meg fram til at jeg burde sette over hunnen til ho har sluppet ut ungene.

Den ser litt enselig ut der den er helt alene dakar, den er i 60 litersen med en del planter. Så håper dette ordner seg..

Hannen er litt sånn forvirra, og har mista den pene fargen den hadde da hunnen var oppi 200 litersen, men vil ikke at ynglene skal bli spist opp av noen som er i 200 litern min.. Har trossalt to oscars der.

Og seff er det dårlig timing på alt, siden brått så har de fått hvitprikk, synes kun på oscar merkelig nok.. Så det karet er under behandling..

Så nå bytter jeg vann hver dag, og tilsetter havsalt som er kjøpt på MENY..

Tror jeg må behandle det lille karet som hunnen er i oxo.. Siden denne er helt sikkert smitta. Og dette er nok ikke bra for ynglene som kommer..

Håper bare alt ordner seg jeg (A)
Hadde hvert UTROLIG artig
Hvitprikk er en parasitt og kan nok ikke utryddes med salt. Du kan bruke varmekur på fiskene, dersom de tåler 32 grader celcius. Hvis ikke dette tar hvitprikk, så kan du evt. bruke Ehsa Exit. Er du forresten sikker på at det er hvitprikk du (fiskene dine) har?
Skal ta kontakt med kameraten min..
Så han får sett på dette.. Han har drevet med fisk i mange år..
Til og med drevet butikk..
Har nå sotte opp i en liten ansistrus i det lille karet..
Så nå er i hvertfall ikke Oreochromis mossambicus hunnen så forbanna enslig..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap