guppyyngelen dør fra meg

Fikk i påska 12 guppyyngel. De gikk i fødekassa noen dager, før jeg putta dem opp i et lite ynglekar. I ynglekaret har jeg pumpe, som er tetta ved innsuget, og varmekolbe. Tok med vann fra hovedkaret da jeg tok dem oppi. Nå er det bare 2 igjen. Hva gjør jeg galt???? Forer dem forresten med finknust tetra flakfor. Fikk 25 nye i fødekassa i dag, men er neimen ikke sikker om jeg tør putte dem oppi ynglekaret..... Kan noen hjelpe meg???
Du kan ha problemer med vannverdier i din yngelkar. Stoffen som tetter pumpen må skylles ofte for å ikke bli tett for vann. I tilleg kan det bli lurt med daglig vannskifte. En snegl som spiser mattrester kan være greit også.
Den filterpumpen du satte i yngelkaret, var den innkjørt på forhånd? Eller startet du den opp der og da, når du satte den inn i yngelkaret? Hvis den var helt ny og ikke innkjørt noen uker på forhånd, er det sannsynligvis forgiftning som har tatt knekken på yngelen.

Hvor ofte har du matet dem, og med hva?
Pumpa var ny ja, så der er vel der jeg har gjort tabba da...... Har skifta vann hver 3.dag ca 20%. Forer med knust tetra vanlig flakfor. Må jeg ha pumpe i et slikt kar om jeg skifer ut vann hver dag?
Hvorfor har du de ikke i hovedkaret med foreldrene? Så lenge du har litt planter eller mose de kan gjemme seg i, så overlever de.
Har prøvd det, men de blir spist opp. Har ikke nok planter, og en del litt større fisk der, feks sølvhai og rød regnbuefisk......... De som kom i går klarte faktisk også å komme seg ut av fødekassa............. Jeg har mye å lære, godt de yngler masse slik at jeg kanskje en gang kan klare det......
Kjempegodt å få mange gode svar fra dere her!
Tilfeldig bekjentskap
© Christian Mørk
Reklame for plussmedlemskap