Hvordan kan jeg få Palett Ciklidene til å yngle?

Palett dama har en stund nå hatt ganske stor mage... Jeg har sitti og venta nå ganske lenge nå, men det skjer ikke.... Hver kveld får dama skikkelig sterke farger og blir kjempe rød.... Hva skal jeg gjøre?
Har du en hule hun kan legge eggene i da? Vårt par har ei kokosnøtt de elsker, og de graver først ut masse sand av hula før de legger egg i taket av den. Etter dette passer de VELDIG godt på hula si, ingen tørr komme i nærhet av den

Palettciklide-herremannen tar faktisk og ruller vekk eplesnegler som kommer for nær, også...
Vel, søstra mi har kjøpt sånn hus da... men Birchirmon sier at taket ligger litt for høyt i forhold til inngangen. Jeg har også lagd sånn kokosnøtthule, men det tenkte jeg å legge det inn i det store karet mitt... Skal jeg bytte kokos med hus eller skal jeg bare la det være?
Vennligst SØK på forumet her!!!!!!!!!!(oppe til venstre om du ikke vet det!)
Det er laget sååå mange tråder om samme problem som så mange har svart på der, og derfor gidder de ikke skrive det omigjen her!
Prøv å søke på Palettciklider i ett ord og du!
(forrestn har du greid det nå??
Ja, jeg har fått den til å yngle nå.. Ellers takk for alle svar! xD
Haslana and fishes
Vennligst SØK på forumet her!!!!!!!!!!(oppe til venstre om du ikke vet det!) Det er laget sååå mange tråder om samme problem som så mange har svart på der, og derfor gidder de ikke skrive det omigjen her!:-D Prøv å søke på Palettciklider i ett ord og du!:-) (forrestn har du greid det nå??:)


Det er lov å trekke pusten og roe seg litt før man taster i vei.
Da jeg kjøpte mine to første paleter for ikke lenge siden, så var de i full lek etter to dager, og det tok ikke lange tiden før de beslagla en kunstig hule jeg har i karet. (er vel opprinnelig en hule ment til terrarier, eller hva det nå heter)

Etter noen dager så forsvant hunnen inn i hula, og ble der, så jeg antok det var egg på gang. Hannen styra noe voldsomt på utsiden, hvor han flyttet stein, og jaget vekk alle andre fisker.

Men pluselig kom hunnen ut, uten yngel, og de to så ikke på hverandre mer. All farge på dem forsvant, og hunnen virket mer og mer syk.

For halvannen uke siden, så kjøpte jeg en ny hunn, og hun og han fant hverandre rsskt. De har oversett den flotte hula, og i stedet kjeppjaget ancistrushannen fra skiferhula hans. Og i dag morres oppdaget jeg at det er fullt liv inne i skiferhula, og to stolte foreldre passer på
MC Darup
[QUOTE=Haslana and fishes]Vennligst SØK på forumet her!!!!!!!!!!(oppe til venstre om du ikke vet det!) Det er laget sååå mange tråder om samme problem som så mange har svart på der, og derfor gidder de ikke skrive det omigjen her!:-D Prøv å søke på Palettciklider i ett ord og du!:-) (forrestn har du greid det nå??:)


Det er lov å trekke pusten og roe seg litt før man taster i vei.

ja, det gjorde jeg, 3 ganger og... er bare så utrolig dumt at folk ikke får svar når de egentlig ligger og flyter her på forumet overalt!
Man kan se jeg skrev smilefjes også, det hadde jeg absolutt ikke gjort om jeg ikke hadde vert ganske rolig når jeg skrev det!

P.S.: Gratulerer Carrera!!
Haslana and fishes
[QUOTE=MC Darup][QUOTE=Haslana and fishes]Vennligst SØK på forumet her!!!!!!!!!!(oppe til venstre om du ikke vet det!) Det er laget sååå mange tråder om samme problem som så mange har svart på der, og derfor gidder de ikke skrive det omigjen her!:-D Prøv å søke på Palettciklider i ett ord og du!:-) (forrestn har du greid det nå??:)


Det er lov å trekke pusten og roe seg litt før man taster i vei.

ja, det gjorde jeg, 3 ganger og... er bare så utrolig dumt at folk ikke får svar når de egentlig ligger og flyter her på forumet overalt!
Man kan se jeg skrev smilefjes også, det hadde jeg absolutt ikke gjort om jeg ikke hadde vert ganske rolig når jeg skrev det!

P.S.: Gratulerer Carrera!!

Smilet druknet i 11 utropstegn.

Ja, folk burde være flinkere til å søke. Mest for egen del, man lærer ofte enda mer da.
MC Darup
[QUOTE=Haslana and fishes][QUOTE=MC Darup][QUOTE=Haslana and fishes]Vennligst SØK på forumet her!!!!!!!!!!(oppe til venstre om du ikke vet det!) Det er laget sååå mange tråder om samme problem som så mange har svart på der, og derfor gidder de ikke skrive det omigjen her!:-D Prøv å søke på Palettciklider i ett ord og du!:-) (forrestn har du greid det nå??:)


Det er lov å trekke pusten og roe seg litt før man taster i vei.

ja, det gjorde jeg, 3 ganger og... er bare så utrolig dumt at folk ikke får svar når de egentlig ligger og flyter her på forumet overalt!
Man kan se jeg skrev smilefjes også, det hadde jeg absolutt ikke gjort om jeg ikke hadde vert ganske rolig når jeg skrev det!

P.S.: Gratulerer Carrera!!

Smilet druknet i 11 utropstegn.

Ja, folk burde være flinkere til å søke. Mest for egen del, man lærer ofte enda mer da.


Jeg er barnslig nokk (15 år) til å svare enda en gang
Det var 3 smilfjes der, men beklager frustrasjonen i det hele, tok ned boksesekken sist uke, kan det ha noe med dette å gjøre?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap