Hvordan egg? Trenger hjelp nå..

Jeg har fått disse egg før, da gikk det skeis med at fiskene spiste de og herjet med resten.

Skal jeg flytte disse over til fødekaret sammen med guppy ynglene, og evt hvordan?

Fiskene mine kan sees i min profil HER

Aenusen har vært alene leeenge, så jeg mener den ikke har lagt noen egg. Den fisk har jeg nå 4 av, men det er bare 3 bebiser jeg kjøpte nylig i butikken.

Hvem andre kan ha lagt eggene, og bør jeg gjøre noe med disse nå?
Det kan kanskje være cory. melanistius'en? Aeneusen kan også finne på å legge egg selv om de ikke er befruktet, vil jeg tro....
Ja, kan jo hende det er den som har lagt egg, men rart at ingen medlemmer har registrert oppdrett eller postet info om de 2 nevnte artene. Aenusen er det masse info å finne på...jeje

Jeg lot meg ikke vente lenger, flere fisker og en snegle var veldig nyskjerrig på eggene. Og sist gang gikk det jo skeis..hva galt jeg gjorde nå tru?

Klipte av den delen av plantene hvor eggene er festen, og flyttet de over til fødekaret. Da disse ikke ville synke, la jeg forsiktig over litt grus.
Håper dette går bra, eller i det minste bedre enn sist gang. Skal holde temp og verdiene aquastabilt
Egg
Eggene ser ikke befruktet ut. De er for hvite. Eggene blir ganske mørke etter 5 - 6 timer.
Eggene er mye mørkere nå...på utsiden ivertfall. Inni kan jeg se noe hvitt...ivertfall på noen, ikke alle er helt synlige pga stillingen de ligger i.
Kent
Eggene er mye mørkere nå...på utsiden ivertfall. Inni kan jeg se noe hvitt...ivertfall på noen, ikke alle er helt synlige pga stillingen de ligger i.

Godt tegn, det da
Håper du holder oss oppdatert, sånt som dette er alltid spennende
Utviklingen på disse eggene er iallefall jeg nysgjerrig på !

Det blir spennende å se hvilken fiskeart som har lagt de

Gleder meg til de klekker, og forhåpentligvis er de befruktet !!
Det får bare fremtiden vise da =) Men håper på det beste
Skjedde det noe??(:
Må huske å oppdatere vet du
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap